Konkurs drużyn mieszanych ma zostać włączony do programu Raw Air [prima aprilis]

  • 2018-04-01 13:32

Choć turniej Raw Air to jeszcze dość nowy twór w kalendarzu skoków narciarskich, to Norwegowie nie zaniedbują starań, aby było o nim głośno. 2019 rok ma być wyjątkowy dla tego cyklu. Przeprowadzona zostanie pierwsza kobieca edycja turnieju, zaś w Oslo ma odbyć się konkurs drużyn mieszanych.

W ostatniej dekadzie nastąpił rozwój skoków kobiecych. Najlepsze skoczkinie świata walczą już o medale igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata, a także rywalizują w Pucharze Świata. Najbliższy sezon ma być przełomowy dla żeńskiej części tej dyscypliny. Kobiecy PŚ przez większość sezonu ma być rozgrywany wspólnie z męskim odpowiednikiem, zaś skoczkinie będą częściej rywalizować na dużych obiektach.

- Obecny etap rozwoju tej młodej, ale ze sportowego punktu widzenia szeroko rozwiniętej konkurencji, jaką są skoki narciarskie kobiet, pozwala już na podjęcie takiego kroku - przyznał kilkanaście dni temu dyrektor PŚ Walter Hofer: - Wspólna usługa transmisji danych, wspólna produkcja telewizyjna i mniejsza liczba oficjeli zajmujących się konkursami znacznie obniżyłyby koszty. Zawody drużyn mieszanych zwiększyłyby natomiast liczbę potencjalnych zwycięzców.

Taki obrót sytuacji najbardziej uradował Norwegów, którzy od początku rozgrywania turnieju Raw Air mieli w planach identyczną rywalizację dla kobiet. Teraz już wiadomo, że w 2019 roku po raz pierwszy o triumf w turnieju powalczą również panie.

Od przyszłego sezonu do kalendarza Pucharu Świata mają powrócić konkursy drużyn mieszanych. Z tej okazji chcą skorzystać Norwegowie, którzy planują włączyć mikst do programu Raw Air.

- Podczas ostatnich edycji słyszeliśmy pewne głosy kontrowersji, iż wliczanie zawodów drużynowych do turnieju zabiera szansę triumfu dla zawodników z państw, które nie są w stanie wystawić czteroosobowego zespołu. Dlatego uważamy dodanie mikstu do programu za idealne rozwiązanie. Zwiększy to szanse mniejszych reprezentacji na wystawienie ekipy, a jednocześnie będzie to świetna promocja żeńskich skoków narciarskich i kobiecej edycji Raw Air - mówi Terje Lund, szef komitetu organizacyjnego norweskiego turnieju.

Konkurs drużyn mieszanych ma wstępnie odbyć się w sobotę 9 marca 2019 roku w Oslo. Pomysł organizatorów musi jeszcze zaaprobować FIS. Ostateczna decyzja ma zapaść podczas majowego kongresu w Costa Navarino (13-19 maja).


Adam Bucholz, źródło: FIS/NRK/inf. własna
oglądalność: (26323) komentarze: (165)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • kakha początkujący

    Przewidzieli przyszłość

  • szert początkujący

    Wpadłem na fajną stronke dzięki której sprawdzisz swoje IQ
    Przeciętna człowieka to 90-109.

    www.tester-iq.lt.pl
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mi wyszlo 112 Wiec ok. A ty jakie masz? Wejdź i sprawdź:)
    Fajna zabawa

  • skompoki początkujący

    -Wpadłem ostatnio na fajną stronke dzięki której sprawdzisz swoje IQ
    Przeciętna człowieka to 90-109.

    www.youriq.glt.pl
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mi wyszlo 112 Wiec ok. A ty jakie masz? Wejdź i sprawdź:)
    Fajna zabawa

  • Homeomorfismus doświadczony
    ;)

    Nie widziałem tego żartu wcześniej, bo w święta nie włączam w ogóle komputera, ale muszę przyznać, że wypadło wiarygodnie. Dobry kawał.

  • Kolos profesor
    @PGr @kolos

    Zresztą jakim przeźytkiem (a piszę to z bólem serca) są skocznie normalne pokazał konkurs olimpijski w pjongchang na tym obiekcie.

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    W Vikersund teź startuje 40 zawodników, jak na kazdej skoczni mamuciej, w dodatku według kolejności PŚ w lotach, co akurat w Planicy generowało paranoję...

  • Kolos profesor
    @PGr @PGr

    Wyciągasz wnioski których nikt nie napisał - rekordy są po to zeby je bić, nie notorycznie ale systematycznie. Nie trzeba na siłę stwarzać warunków do bicia rekordów, ale karygodne jest celowe uniemoźliwianie ich uzyskania. Mam nadzieję źe FIS w końcu dostrzeźe potencjał w skoczniach mamucich bo na razie ciąglę stają okrakiem co do nich.

    A konkursy na skoczniach normalnych lubię ale to niestety przezytek przeszłości, dziś takie skocznie to tylko skocznie trenigowe dla juniorów.

  • Złoty Orzeł profesor
    @Pavel @pavel

    Skocznie z dużą rozbieżnością punktu K i HS. Na przykład Kuusamo, gdzie dla nawet Kamila Stocha cudem było dolecieć 100 metrów 6 lat temu. Już ciężej nie przekroczyć w Titisee Neustadt, gdzie Nousiainen skoczył ok.125m.

  • daw0986 początkujący
    Prima aprilis

    Dobrze wyczułem wkrętkę ;-)

  • Bot23 bywalec
    @Bot23 @Bartek002

    Jaki trik zrobiła Planica w 2010? Wtedy PŚ kończył się w Oslo.

  • Pavel profesor
    @dzika_swinia

    Planica ma ten fart, że w pierwszym konkursie startuje 40-tka, a w drugim już tylko 30-tka, czyli sama elita mijającego sezonu, a co za tym idzie poziom jest wysoki. Stąd mylne wrażenie, że łatwo jest do punktu K dolecieć. Oczywiście spora różnica pomiędzy HSem i punktem K daje spore pole manewru dla jury, a co za tym idzie bez obawy o najlepszych może na tyle wysoko ustawić belkę, aby tych 35 skoczków w konkursie co najmniej 200 metrów skoczyło. Kiedyś taką skocznią była jeszcze K120 w Willingen i to w czasach przed przelicznikami i punktami za belkę, ktore to dosyć mocno zmniejszył rozstrzał odległości pomiędzy czołówką, a końcem 30-tki.

  • skijumpingexpert profesor

    Uffff podejrzewałem, ale teraz ostatecznie odetchnąłem

  • Meier_Welle bywalec
    @pawel96 @Meier_Welle

    * zamęczyć

  • dzika_swinia weteran
    @PGr @PGr

    Bez mamutyzacji nie byłoby rozwoju skoków, tylko problemem jest zamknięcie się w układzie skocznie HS130-145 i 235-240 na tę chwilę. Normalne też powinny być z tym się zgodzę.

    Natomiast nie wiem o co chodzi z ograniczaniem ilości zawodników, przykładowo Planica to najłatwiejsza skocznia do osiągnięcia punktu K - nie wiem czy jest taka skocznia duża?

  • Złoty Orzeł profesor
    @Bot23 @Bot23

    Jeśli Planica zrobi trik z 2010 to nie.

  • kuba923 stały bywalec
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Ale kobiety miały skakać z mężczyznami razem, a nie w oddzielnych miejscach

  • Złoty Orzeł profesor
    @Złoty Orzeł @Bartek002

    Planica mamut, mamut i HS139 finał

  • Złoty Orzeł profesor

    Moja propozycja kalendarza na LGP 2018 i PŚ 2018/19 mężczyzn i kobiet:
    LGP M
    14-15.07.2018 Wisła *
    20-21.07.2018 Bischofshofen
    5.08.2018 Hinterzarten
    12.08.2018 Courchevel
    19.08.2018 Einsiedeln
    25-26.08.2018 Hakuba *
    1-2.09.2018 Czajkowski
    15.09.2018 Val di Fiemme
    29.09.2018 Hinzenbach
    06.10.2018 Klinghental

  • Złoty Orzeł profesor

    LGP K

    14-15.07.2018 Wisła *
    21.07.2018 Sapporo
    05.08.2018 Innsbruck
    12.08.2018 Courchevel
    26.08.2018 Rasnov
    08.09.2018 Lillehammer
    29.09.2018 Klinghental

  • Złoty Orzeł profesor

    PŚ M

    17-18.11.2018 Wisła *
    24-25.11.2018 Ruka
    01-02.12.2018 Val Di Fiemme
    08-09.12.2018 Niżny Tagił
    15-16.12.2018 Lahti
    22-23.12.2018 Engelberg
    TCS
    12-13.01.2019 Oberstdorf loty
    19-20.01.2019 Zakopane *
    26-27.01.2019 Willingen5
    02-03.02.2019 Liberec
    09-10.02.2019 Sapporo
    20.02-03.03.2019 MŚ
    08-17.03.2019 RAW AIR **
    22-24.03.2019 Planica7*

  • Złoty Orzeł profesor

    PŚ K:

    17-18.11.2018 Wisła
    30.11-02.12.2018 LillehamerTriple*
    08-09.12.2018 Liberec
    15-16.12.2018 Lahti
    22-23.12.2018 Engelberg
    30.12, 02.01, 05.01, Sapporo, Hakuba, Pjongczang JAPAN TOURNEE12-13.01.2019 Ljubno
    19-20.01.2019 Zakopane*
    26-27.01.2019 Kuopio
    09-10.02.2019 Bischofshofen

    08-09.03.2019 Oslo*
    16-17.03.2019 Willingen
    22-24.03.2019 Planica *
    *= drużynówka

  • PGr doświadczony
    Całe szczęście że prima aprillis się skończył ;)

    @kolos/@dzika-świnia pożartowali sobie z rekordowych skoków, ale raz w roku można ;)
    Mam nadzieje że FIS dalej nie pójdzie utopijną drogą w kierunku sportu ekstremalnego i zamiast mamutów doda normalne/średnie skocznie. "Mamutyzacja" tego sportu to nie tylko zawężanie nacji walczących w PŚ, ale i ograniczanie ilości zawodników mogących (realna dyspozycja) latać na największych obiektach do kilkudziesięciu.
    A rekord jest wspaniały jeśli długo niepobijany, latami figuruje i w pamięci zostaje. Notorycznie bite przestały by emocje wzbudzać.

  • jma profesor
    @kryska @kryska

    Nie wiem gdzie ten plus Włochów, skoro nie wejdą do ósemki męskich konkursów drużynowych :) Z Amerykanami czy Francją podobny ten plus. Z Rosjanami zgodzę się, ale będą musieli się spiąć indywidualnie, bo w tym roku nie mieli etatowych miejsc w "30".

  • Kolos profesor
    @Bot23 @Bot23

    Będzie ciekawie to fakt, ale z punktu widzenia Norwegów - złoty interes. Czy 2 czy 5 konkirsów koszt przygotowania skoczni ten sam.

  • Oreo profesor

    i całe szczęście że to prima aprilis........

  • Bot23 bywalec

    Przy okazji, już niebawem Vikersund będzie mieć upragniony przez siebie finał PŚ. Co prawda tylko jednorazowo, ale zawsze.

  • Bot23 bywalec
    @Bot23 @skijumpingexpert

    Jeden pojedyńczy Oberstdorf, którego nie da się wykreślić z kalendarza + MŚ. To jeszcze jestem w stanie zdzierżyć. Tak było w 2005 i tak będzie w 2021. Ale 5 konkursów w sezonie na jednej skoczni i to mamuciej? O zgrozo! Nie uwierzę dopóki nie zobaczę!

  • dzika_swinia weteran
    @Bot23 @Bot23

    To samo tyczy się ewentualnych MŚ 2023 w Trondheim

  • skijumpingexpert profesor
    @Bot23 @Bot23

    Jestem pewny, że weekend z MŚwL będzie wtedy w środku sezonu, a Rower pozostanie niezmienny i zrobią 2 weekendy w Vikersund.

  • skijumpingexpert profesor
    @pawel96 @skijumpingexpert

    Dał bym jeszcze Val di Fiemme, ale to niestety nierealna wizja na ten moment.

  • Ravv doświadczony
    @Bot23 @Ravv

    Nie wskakuje mi przekreślone "o", ale chodziło o Tromsoe :D

  • eve744 weteran
    @kryska @kryska

    Fajne podsumowanie tylko pamiętajmy że w Raw Air liczy się przede wszystkim suma wszystkich skoków więc to jak skoczą panie nie warunkuje i nie odbiera szansy wygrania bo każdy skacze na swój rachunek. Problemem są tylko państwa które liczą się w skokach mężczyzn a zupełnie nie liczą się w skokach kobiet bo odpadają z pierwszej 8 albo drużyny które w ogóle nie mają pan.

  • Ravv doświadczony
    @Bot23 @Bot23

    Pewnie ta czwarta skocznia to będzie ta jeszcze niewybudowana w Troms?. A jeśli jej nie wybudują, to zawsze znajdzie się coś typu Rena.

    Nie sądzę, żeby zrobili dwa weekendy w Vikersund. Chociaż jakoś bym się niesamowicie mocno nie zdziwił, gdyby połączyli MŚ i Rower, przecież to Norwegowie :D

  • skijumpingexpert profesor
    @pawel96 @pawel96

    Bardzo mi się podoba twoja wizja, ale w ostatnim periodzie przed Lahti dał bym jeszcze Kuopio i zamiast Pjongczang/Ałmaty dał Park City/Iron Mountain. Wtedy było by idalnie :)

  • Bot23 bywalec

    W 2022 kolej na Vikersund, jeśli chodzi o MŚwL. O ile rowerek nadal będzie organizowany, to ciekaw jestem jak to rozwiążą...

  • kuba923 stały bywalec
    @lom88 @lom88

    Uwaga, uważajcie na niego, nie klikajcie w linki!!!

  • lom88 początkujący

    Dziś Wpadłem na fajną stronke dzięki której sprawdzisz swoje IQ
    Przeciętna człowieka to 90-109.

    www.tester.co.gp
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mi wyszlo 112 Wiec ok. A ty jakie masz? Wejdź i sprawdź:)
    Fajna zabawa

  • Wojciechowski profesor

    Żartem na pewno nie jest kongres FIS akurat w Costa Navarino. Przepiękny kraniec Peloponezu...
    Był już Cancún, czemu nie Costa Navarino? ;)

  • dzika_swinia weteran
    @SN2016 @Ravv

    Lotów mamy najwyżej 4 weekendy w sezonie, przesyt to można mieć drużynówkami, ale nie tym.

  • Kolos profesor
    @SN2016 @Ravv

    Mniej więcej tak to chyba będzie wygladać w najblizszych latach czyli vikersund i planica co roku a tauplotz i oberstdorf zamiennie. Przyczym co dwa lata są MŚ w lotach.

    Tak naprawdę przy czterech istniejących skoczniach mamucich to spokojnie moźna wszyszystkie zmiescić w kalendarzu PŚ.

  • SN2016 stały bywalec
    @SN2016 @Ravv

    Dzięki bo byłem już zagubiony w tych nazwach

  • Ravv doświadczony
    @SN2016 @SN2016

    Tauplitz i Bad Mitterndorf to nazwy miejscowości, między którymi położona jest skocznia Kulm. Używa się wymiennie.

  • Ravv doświadczony
    @SN2016 @dzika_swinia

    Nie można spowodować przesytu, a Kulm i Oberstdorf to nie to samo co Vikersund i Planica.

    Moim zdaniem optymalne są trzy weekendy na mamutach - Planica i Vikersund zawsze, a Kulm i Oberstdorf na przemian. A najlepiej byłoby, gdyby Vikersund było wcześniej, ale to chyba nierealne.

  • dzika_swinia weteran
    @SN2016 @kibicsportu

    Im więcej lotów tym lepiej, niestety FISowi nie zależy na rozwoju skoków

  • SN2016 stały bywalec
    @SN2016 @kibicsportu

    Co do Kulm to ja się nie dziwię. Dla mnie jest próżna i nijaka a do tego Polacy na tej nowej skoczni nie mieli żadnego dobrego konkursu ani miejsca w TOP10.

  • dzika_swinia weteran
    @SN2016 @SN2016

    Jak ma być tak przygotowana skocznia jak w zeszłym roku to lepiej żeby była później Wisła

  • kibicsportu profesor
    @SN2016 @SN2016

    Ja też lubie konkurs w Kuusamo. A co do skoczni Kulm, to nie wiem dlaczego, ale za nią nie przepadam. Oberstdorf jest dużo lepszy. Szkoda, że nie ma Harrachova, ale wiadomo w jakim stanie są tam skocznie. :/

  • SN2016 stały bywalec
    @SN2016 @kibicsportu

    Jakby się komuś nie podobało Kulm to można zamiast tego Oberstdorf mamut bo w moim kalendarzu występowałby naprzemiennie z Kulm w tym samym miejscu.
    Odnośnie inauguracji to Wisła mi na to miejsce za bardzo nie pasuje chociaż zawsze lepsza w to miejsce niż Sapporo xd, lepsze a właściwie najlepsze na początek PŚ jest Kuusamo. Kibiców tam prawie nie ma ale za to tam jest zawsze ten unikalny, tajemniczy nieco klimat, który mi i wielu osobom się podoba.

  • SebaSzczesny profesor

    pewnie to żart bo chyba nie są tacy głupi żeby miksy wliczać,aczkolwiek jak pomyślę o Hoferze to kto wie co wymyśli

  • kibicsportu profesor
    @SN2016 @SN2016

    Beznadziejna twoja propozycja. Raw Air musi zostać. Wisła inauguruje sezon i mam nadzieje, że nie bedzie zawodów na tym bublu w Kulm

  • SN2016 stały bywalec
    @SN2016 @SN2016

    TCS oczywiście Oberstdorf, Ga-Pa, Innsbruck, Bischofshofen.
    Tauplitz / Kulm która nazwa

  • SN2016 stały bywalec
    Mój Puchar Świata

    Pewnie dałoby się ułożyć lepszy kalendarz ale taki jest moim zdaniem lepszy lub dużo lepszy od tych z poprzednich lat.

    22-24.11 Kuusamo
    30.11-2.12 Wisła*
    7-9.12 Klingenthal
    14-16.12 Engelberg
    29-30.12 Oberstdorf
    31.12-1.01 Ga-Pa TCS
    3-4.01 Innsbruck
    5-6.01 Bischofshofen
    11-13.01 Tauplitz/Kulm? Nie wiem która dobra
    18-20.01 Liberec
    25-27.01 Zakopane
    1-3.02 Sapporo
    8-10.02 Willingen WILLINGEN 5
    20.02-2.03 MŚ Seefeld
    8-10.03 Oslo*
    11-12.03 Lillehammer RAW
    13-14.03 Trondheim AIR
    15-17.03 Vikersund
    21-24.03 Planica
    (28 konk ind + MŚ, 3 konk druż + MŚ)
    * - 1 konkurs drużynowy w weekendzie

    Można by się zastanowić z kolejnością konkursów RAW AIR. Mam nadzieje ze turniej się rozpadnie i będzie można jakoś inaczej to (konkursy, skocznie) ułożyć.

  • daw0986 początkujący
    Prima aprilis

    Nie sprawdzałem źródeł, ale mnie to podchodzi właśnie pod żarcik :-)

  • kryska stały bywalec

    A tak na serio, to popatrzmy jakby to wyglądało z punktu widzenia narodowych federacji. Punkt wyjścia to wyniki ostatniej decyzji.
    Norwegia - okropne, udupia u nich 2 skoczków z szansą na wygraną w całym turnieju
    Polska - udupia całą kadrę przez szansę niewejścia do drugiej serii + udupia paru zawodników z szansą na TOP10 w turnieju
    Czechy - udupia całą kadrę przez niewejście do drugiej serii
    Niemcy - udupia im co najmniej 1 zawodnika z szansą na TOP10 turnieju
    Szwajcaria - udupia całą kadrę przez niemożliwość jej wystawienia
    Słowenia - udupia kogoś z TOP15 turnieju, ale zasadniczo w mikście mają obecnie większą szansę niż w drużynówce, więc neutralnie.
    Austria - minimalnie na plus, ani tu, ani tu nie wygrają, nikt mocny nie zostałby udupiony, no ale ich mikst jest obecnie ciut bardziej perspektywiczny niż posypana drużyna
    Japonia - skakali bardzo równo, więc tutaj też ktoś może zostać wykiwany z TOP20, no ale mikstem mogą wygrać, a drużynówkę nie, więc oni na plus.
    Włochy- na plus, mają szansę awansować w końcu do drugiej serii
    Rosja - trochę na plus, mają silne kobiety, pewnie by przeszli do drugiej serii, no ale teraz też przechodzili
    Stany Zjednoczone - na plus, spokojnie by wystawili drużynę
    Francja - na plus, są w stanie wystawić drużynę
    Finlandia - nadal słabo, obojętnie
    Kazachstan - nadal słabo, obojętnie
    Kanada, Rumunia, Turcja, Chiny, Bułgaria, Szwecja, Estonia - nadal by nie wystawili drużyny

    Czyli raczej pomysł bez przyszłości, bo ważne kraje byłyby przeciwko, a pomaga drugiej lidze i to niecałej. Jedynym krajem, który cały sezon jedzie na dwóch liderach i wpasowałby się do mikstu jest Austria, ale i tak nie daje to im jakichś szczególnych korzyści.

  • dzika_swinia weteran
    @kryska @kryska

    Przy którymś konkursie zaczęły się sypać takie domysły (jedna zawodniczka chyba zachorowała), a później komentarze bez powodu zaczęły być usuwane, coś może być na rzeczy.

  • kryska stały bywalec
    @kryska @dzika_swinia

    Jeśli imprezują to chyba to muszą ukrywać, bo o ile w przypadku mediów społecznościowych lekkoatletów regularnie widać, że gdzieś w nocy wyszli na miasto, o tyle przy skoczkiniach tego nie dostrzegam. Jedyną imprezę, którą widziałem na ich Snapach to była studniówka... Poza tym, jakoś wątpię w to, żeby cała szóstka liczących się dziewczyn to były grube imprezowiczki.

  • dzika_swinia weteran
    @kryska @dzika_swinia

    W ogóle nikt tu nie zauważył, że FIS planował konkurs drużynowy na MŚ, a organizatorzy go nie ujęli w programie.

  • dzika_swinia weteran
    @kryska @kryska

    Mnie ciekawi przede wszystkim czy to prawda, że nasze zawodniczki imprezują kosztem treningów..

    Generalnie przy takim poziomie, to lepiej żeby się nie pokazywały na MŚ, bo one są transmitowane i to będzie wstyd. PŚ na szczęście nawet Eurosport nie pokazuje

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @TandeFan23

    Z tą walką to prawda, ale ja się osobiście zawiodłem, miała być największa skocznia świata, a poza Prevcem i Tepesem specjalnie daleko nikt nie poleciał. Chyba jeszcze Hayboeck w próbnej pobił stary rekord.

  • Meier_Welle bywalec
    @pawel96 @pavel96

    Facet, chcesz tych biednych skoczków na śmierć zaręczynoweć!?!?

  • kryska stały bywalec

    Zasadniczo spodobał mi się ten news - jakby to była prawda to by się nagle znalazł nowy trener dla kadry kobiet, dostęp do nowinek technologicznych, odpowiedni kalendarz przygotowań i startów - Polo by zrobił to wszystko po to, żeby Stoch mógł wybronić Raw Air, bo dla samej kadry kobiet przecież nic nie zrobi. Nawet jej w telewizji nie pokazują, no to po co ma się starać. Czego oczy nie widzą, sercu nie żal.

  • TandeFan23 weteran
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Na Letalnicy prawie kazdy konkurs jest pelen emocji.W tym roku,w poprzednim,w 2015 epicka wojna Freunda z Prevcem.Tylko w 2016 bylo mniej emocji ale wtedy przewaga Petera nad reszta stawki byla kolosalna.Jedyna emocja bylo srubowanie rekordu w liczbie zwyciestw,miejsc na podium i zdobytych punktow

  • dzika_swinia weteran
    @pawel96 @pawel96

    Na Lahti w tym terminie nie ma szans, bo MŚ się kończą 3. marca. Ałmaty nawet bym zobaczył, Pjongczanga mam dosyć. Teraz to ta skocznia jak Muju pójdzie i tak w zapomnienie..

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Planica
    2015 - 4
    2016 - 5
    2017 - 20
    2018 - 19

    Dlatego uważałem po 2016, że nowa Planica to bubel, ale jak widać można oglądać tam ciekawe zawody. W Vikersund niestety zabawę popsuli sędziowie, przez co głośniej słychać teraz tych, którzy mówią, że zawody na tej skoczni są mało ciekawe. Dla mnie to jest świetne, że są 2 mamuty o zupełnie różnych profilach, w czasach gdy skocznie są robione na 1 kopyto "ze względów bezpieczeństwa"

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @TandeFan23

    Mnie interesują najdalsze loty, dlatego różnicy mi nie robi, czy przeciętny/słaby skoczek skoczy 150 czy 200. Zresztą to też kwestia ustawienia belki

    W Planicy ciekawe konkursy były w tym i w zeszłym roku. Liczba skoków na co najmniej 240 to było około 20, w 2015 i 2016 - około 5.

    W Vikersund wygląda to tak:
    2015 - 7
    2016 - 12
    2017 - 19
    2018 - 4

  • Ravv doświadczony
    @dzika_swinia @Bot23

    Wiadomo. Dlatego napisałem, że jeśli mieliby zmieniać, to najlepiej zacząć od Trondheim. Zdaję sobie sprawę, że to nie jest zbyt prawdopodobne.

  • Kolos profesor
    @Pavel @kolos

    Po za tym punkt HS to nie jest jakaś krytyczna odległość na skoczni mamucich, oddano trochę ponad 100 skoków ponad 240 metrowych. Tych zakończonych upadkiem moźna policzyć na palcach jeden ręki, moźe dwóch doliczając podparcia. Nie ma powodu więc by utrudniać takie skoki skoro są one bezpieczne.

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    W skokqch jak w kaźdym innym sporcie chodzi o emocje, rywalizować o wygrańą moźna i na skoczni K-5 ale co to za emocje?

    Skocznia a raczej jej zeskok zaczyna się tuź za progiem a kończy na wypłaszczeniu dość sporo po za HS, nie ma powodu źeby skoki odbywały się tylko między punktem K a HS. Prawidłowy rozkład odległości w zawodach powinien wyglądać jak piramida tj. W granicznych miejscach (bula,za HS) powinno tych skoków być mało np. 2-3 ale pwonny być, go zupełnie normalne typowe i nromalne, potem na poszczególnych odległościach od obu brzegów ilość skoków powinna wzrastać by w okolicach punktu K osi?gnąć szczyt, choć dla skoczni takiej jak Wielka Krokiew w Zakopanem najwięcej skoków powinno sytuować się w okolicach 110 metra.

    Niestety sztucznie próbuje się wyrównywać uzyskiwane odległości, z jednej strony sztucznie podnosząc poziom przsz eliminowanie limitami słabszych a zdrufiej strony przez wachlowanie belkami uniekoźliwia się glupio skakanie po za HS.

    Przez takie podejście zawody w Vikersund to tak naprawdę były pseudozawody. Bodaj przez 3 dni padło tylko 5 skoków po za 240 metr. Śmieszność na skoczni gdzie moźna skoczyć 255, juź lepiej to wyglądało w Planicy.

  • dzika_swinia weteran
    @TandeFan23 @TandeFan23

    Przede wszystkim to ograniczenie zawodników walczących o coś z 32 do 16 (teoretycznie), a licząc poważne reprezentacje do 8. To tylko obniży rangę turnieju.

  • TandeFan23 weteran
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Vikersund jest ogolnie malo ciekawe.Albo lecisz daleko albo bula.W Planicy nawet buloklep moze troche poleciec,a w Vikersund 100 metrow i koniec.W sumie byl tam jeden interesujacy konkurs.W 2016 gdy Prevc i Norwegowie robili wyscig na odleglosci.

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @Bot23

    Czyje protesty? Weekend w Oslo się nie sprawdza, bo Norwegowie wolą biegi narciarskie. Konkurencja nie ma sensu także organizatorzy RA powinni ustąpić.
    Dobre byłoby też przełożenie całego turnieju, tylko wcześniej jest planowane MŚ. A Planicy na pewno nie wygryzą, tym bardziej, że tegoroczne Vikersund było mało ciekawe.

  • TandeFan23 weteran
    @TandeFan23 @dzika_swinia

    Organizatorzy nie lepsi.Ktory normalny organizator zmienia zasady gry na kilka godzin przed finalowymi zawodami.Najpierw startowac wedlug kolejnosci w Rowerku a potem na 4 godziny przed finalem wracaja do normalnych zasad.Tak czy siak licze ze ani Hofer ani organizotrzy tak nie zglupieli by wliczac mieszane.Juz wliczanie druzynowek jest glupie.

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @Ravv

    Ogólnie to jest bardzo ciekawa sytuacja, bo u pań na początku sezonu jest Lillehammer Tripple. Tak samo było planowane na przyszły sezon. Moim zdaniem jeśli będzie ten mikst to raczej w Oslo, czyli kolejność RA się nie zmieni.. chyba że wywalą LT, to będzie większe pole do manewru.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @pawel96

    Drużynówki: Kuusamo, Wisła lub Zakopane, Willingen, jedna na Rowerze i Planica. 5 w sezonie, z podziałem 1+2+MŚ+2, czyli 5 + MŚ to chyba optimum, ewentualnie bez Willingen.

  • Bot23 bywalec
    @dzika_swinia @Ravv

    Tyle, że ten niedzielny konkurs w Oslo to tradycja. Już raz kombinowali z tym i były duże protesty.

  • pawel96 profesor

    Jak już są tutaj jakieś wizje, to i ja z chęcią dorzucę swoją. Nie jest to tylko wizja marzyciela, ale połączenie realizmu z nutką życzeń ;)

    Kuusamo
    Niżny Tagił
    Ałmaty
    Liberec
    Engelberg

    TCS

    Wisła
    Zakopane
    Oberstdorf Loty

    Willingen
    Sapporo
    Pjongczang/Ałmaty

    MŚ Seefeld

    Lahti
    Rower
    Planica

  • dzika_swinia weteran
    @TandeFan23 @TandeFan23

    To chyba prędzej pomysł organizatorów niż Hofera.

  • Ravv doświadczony
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    W Rosji najlepiej chyba byłoby w Czajkowskim. Myślę, że byłoby też więcej kibiców.

    Jeśli mamy zmieniać kolejność Roweru, to pierwsze koniecznie musi być Trondheim, potem Lillehammer. Te dwie miejscowości i Oslo leżą mniej więcej w jednej linii, a Trondheim jest zdecydowanie najbardziej na północ z nich.

    Poza tym popieram.

  • TandeFan23 weteran
    Prima aprilis czy nie

    Hofer miewa tak glupie pomysly ze nic mnie nie zdziwi.

  • dzika_swinia weteran
    @kkkk @Bot23

    Nie doczytałem, że to kalendarz MARZEŃ :D Ale myślę, że gdyby FIS chciał serwować wypad do Ameryki, to na 90% byłoby to USA.

  • dzika_swinia weteran
    moja propozycja

    1-2. ??? ---------------- gdzieś w Rosji, mikst. Mogliby dać w końcu coś innego niż Niżny Tagił
    3-4. Ruka
    5-6. Klingenthal
    7. Szczyrk
    8-9. Wisła
    10-11. Engelberg
    12-15. TCS
    16-17. Zakopane
    18-19. Liberec
    20-21. Bad Mitterndorf
    22-23. Sapporo --------- mikst
    24-25. Oberstdorf (M)
    26-28. Willingen ------- 2 konkursy indywidualne i 1 drużynowy

    29-34. RA*
    35-37. Planica

    * Lillehammer z mieszanym, dalej Trondheim, Oslo i Vikersund z drużynowym

  • skijumpingexpert profesor

    Piotrek Żyła wrócił do żony Justyny!

  • Ravv doświadczony
    @kkkk @bot23

    Jeśli Whistler, to również Iron Mountain lub Park City, ewentualnie oba. Inaczej to kompletnie bez sensu.

    Kanada jest realna, ale za kilka lat, po remoncie IM. A jeśli zrobią również Ironwood, to na pewno zobaczymy tam PŚ.

  • Bot23 bywalec
    @kkkk @dzika_swinia

    Chciałbym, żeby Puchar Świata odbywał się na całym świecie, a jeden weekend w Whistler nikomu nie zaszkodzi.
    Val di Fiemme dobrze nam się kojarzy, dlatego dodałem.
    A Lahti faktycznie możnaby wyrzucić, wtedy sezon kończyłby się normalnie, tydzień wcześniej.

  • Ravv doświadczony
    @Ravv @Ravv

    USUNĘLI xD

  • dzika_swinia weteran
    @kkkk @bot23

    Po co Whistler, Val di Fiemme i Lahti skoro w tych miejscach będą pustki na trybunach? Kuusamo jakoś mimo wszystko bym zostawił, bo to trudna skocznia

  • Bot23 bywalec
    @kkkk @kkkk

    Kalendarz marzeń, bez takich absurdów mógłby wyglądać tak:
    16.11.2018 - Szczyrk HS106 Ind.
    17-18.11.2018 - Wisła HS134 Druż. i Ind.
    24-25.11.2018 - Kuusamo 2xInd.
    1-2.12.2018 - Whistler HS140 - 2xInd.
    8-9.12.2018 - Klingenthal/Neustadt - Druż. i Ind.
    15-16.12.2018 - Engelberg HS140 - 2xInd.
    30.12.2018 - Oberstdorf HS137
    01.01.2019 - Ga-pa HS140
    04.01.2019 - Innsbruck HS130
    06.01.2019 - Bischofschofen
    12-13.01.2019 - Zakopane - 2xInd.
    17.01.2019 - Hakuba HS131 - Ind. - JAPAN 9
    19-20.01.2019 - Sapporo HS137 - 2xInd. - JAPAN 9
    (JAPAN 9 - a czemu by nie?)

    26-27.01.2019 - Obersdorf HS228 - 2xInd.
    2-3.02.2019 - Liberec HS134 - druż. i Ind.
    9-10.02.2019 - Val di Fiemme HS134 - 2xInd.
    16-17.02.2019 - Willingen HS145 - 2xInd. - WILLINGEN 5

    MŚ w Seefeld

    9-10.03.2019 - Lahti HS100 Druż. i Ind.
    16.03.2018 - Oslo HS134 - Druż.
    17.03.2018 - Oslo HS134 - Ind. - Raw Air
    19.03.2018 - Lillehammer HS140 - Ind. - Raw Air
    21.03.2018 - Trondheim HS140 - Ind. - Raw Air
    23-24.03.2018 - Vikersund 2xInd. - Raw Air
    29-31.03.2018 - Planica 2.Ind. + Druż. - Raw Air (Planica 7)

  • Domin10 weteran
    Uwaga

    Są nowe informacji w sprawie przebudowy średniej Krokwi
    Przebudowa ma rozpocząć się latem bieżącego roku. Skocznie mają mieć wymiary
    K 95 HS 106,
    K 60 HS 66
    K 36 HS 40
    K 22 HS 25
    K 8 HS 10

  • Stefann stały bywalec

    Aż się WP dało nabrać :') W prima aprilis zawsze wychodzi poziom dziennikarstwa pewnych portali. Ludzie w komentarzach już na zawał schodzą.

  • Ravv doświadczony

    Oho, macie pierwszą poważniejszą ofiarę!

    https://sportowefakty.wp.pl/skoki-narciarskie/746409/stoch-straci-szanse-na-kolejny-triumf-w-raw-air-norwegowie-chca-wprowadzic-kontr

    Chociaż akurat Łożyński nie jest zbyt poważny.

  • kuba923 stały bywalec

    Redakcjo, napiszcie jeszcze jakieś prima aprilisowe żarty!

  • Pavel profesor
    @dzika_swinia

    Ma dowodzić tego, ze ciężko jest tak dobrać belkę, aby zawodnik spokojnie latał pod rekord jednocześnie, a jednoczesnie na tyle blisko, aby bezpiecznie lądować. Dlatego jury stara się celować tak, aby maksimum to był właśnie HS, który po to był właśnie stworzony. Przez błędne jego usytuowanie na nowych mamutach przeciętny kibic nabrał pewności, że jest to nic nieznaczący punkt.

  • dzika_swinia weteran
    @Pavel @pavel

    Nie rozumiem czego ma to dowodzić ten filmik? Ja uważam (tak jak kolos), że zawody gdzie nie skacze się za HS są nudne, a Ty w kontrze wysyłasz mi film gdzie zawodnik skacze ponad 13 metrów za rozmiar skoczni dużej. Trochę to jest przesada.

    Tym bardziej, że warunki, w których skok ten się odbył odbiegają mocno od konkursu Pucharu Świata.

  • Pavel profesor
    @dzika_swinia

    Proszę, filmik poglądowy, jak myślisz skoczek wolał skoczyć tyle co skoczył czy jednak 140 z ładnym lądowaniem?

    https://www.youtube.com/watch?v=K0vfx8xmxaE

  • dzika_swinia weteran
    @Pavel @pavel

    Nie tracą na notach tylko na obniżeniu belki lub wietrze. Jeśli są równe warunki i belka, a zawodnik mimo rekordu nie prowadzi, to znaczy że dało wylądować się lepiej. Bo nagle płasko się nie robi.

  • Andreas_MistrzPolotu stały bywalec
    .....

    tomek byrt na twitterze pisał że chce wrócić do skakania,sam hornagher z nim rozmawiał

  • Bot23 bywalec
    @kkkk @kkkk

    49 konkursów + MŚ. Odważna propozycja.

  • Pavel profesor
    @kkkk

    Jak chcesz kogoś wkręcić, to niech ten kalendarz ma przynajmniej śladowe ilości realizmu.

  • Pavel profesor
    @dzika_swinia

    Nie doznał bo ekstremalnie długie skoki są na szczęście rzadkością. Tego typu odległości nic zawodnikom nie dają, lądowanie albo z przysiadem albo na dwie nogi, nadmierne obciążanie kolan, rekordy są nic nie warte w przeciwieństwie do np lekkoatletyki gdzie ich bicie wiąże się często z konkretny kwotami, a co gorsza na notach tracą tyle, że nawet w zawodach nie prowadzą. Jury musiałoby być niespełna rozumu, aby ustawiać belkę pod bicie rekordów.

  • kkkk doświadczony

    09.02.19 Zakopane HS140 ind.
    10.02.19 Zakopane HS140 ind.
    16.02.19 Willingen HS145 ind., Willingen Five
    17.02.19 Willingen HS145 ind., Willingen Five
    19.02.-03.03.2019 MŚ Seefeld (Innsbruck) HS109/130
    09.03.19 Lahti HS130 ind.
    10.03.19 Lahti HS130 ind.
    12.03.19 Kuopio HS127 ind.
    16.03.19 Oslo HS134 druż., Raw Air
    17.03.19 Oslo HS134 ind., Raw Air
    19.03.19 Lillehammer HS140 ind., Raw Air
    21.03.19 Trondheim HS140 ind., Raw Air
    23.03.19 Vikersund HS240 druż., Raw Air
    24.03.19 Vikersund HS240 ind., Raw Air
    27.03.19 Kranj HS109 ind.
    29.03.19 Planica HS240 ind.
    30.03.19 Planica HS240 druż.
    31.03.19 Planica HS240 ind.

  • kkkk doświadczony

    30.12.18 Oberstdorf HS137 ind., Turniej Czterech Skoczni
    01.01.19 Garmisch-Partenkirchen HS140 ind., Turniej Czterech Skoczni
    04.01.19 Innsbruck HS130 ind., Turniej Czterech Skoczni
    06.01.19 Bischofshofen HS140 ind., Turniej Czterech Skoczni
    10.01.19 Frenstat HS105 ind.
    12.01.19 Liberec HS134 ind.
    13.01.19 Liberec HS134 ind.
    19.01.19 Predazzo HS135 ind.
    20.01.19 Predazzo HS104 ind.
    26.01.19 Hakuba HS131 ind.
    27.01.19 Hakuba HS131 ind.
    02.02.19 Courchevel HS135 ind.
    03.02.19 Courchevel HS135 druż.

  • kkkk doświadczony
    Jest zmodyfikowany kalendarz PŚ na kolejny sezon

    17.11.18 Whistler HS104 druż. miesz.
    18.11.18 Whistler HS140 ind.
    24.11.18 Park City HS100 ind.
    25.11.18 Park City HS134 ind.
    30.11.18 Szczyrk HS106 ind.
    01.12.18 Wisła HS134 druż.
    02.12.18 Wisła HS134 ind.
    06.12.18 Rovaniemi HS100 ind.
    08.12.18 Ruka HS142 ind.
    09.12.18 Ruka KS142 ind.
    11.12.18 Brotterode HS117 ind., Fis Team Tour
    13.12.18 Klingenthal HS140 druż., Fis Team Tour
    15.12.18 Oberhof HS140 druż., Fis Team Tour
    17.12.18 Hinterzarten HS108 ind., Fis Team Tour
    19.12.18 Schonach HS106 ind., Fis Team Tour
    20.12.18 Titisee-Neustadt HS142 druż., Fis Team Tour
    22.12.18 Engelberg HS140 ind.
    23.12.18 Engelberg HS140 ind.
    24.12.18 Einsiedeln HS117 ind.


  • pawel96 profesor

    Szczerze mówiąc, ten news wygląda bardzo realistycznie.

    - zapowiedziano łączenie PŚ kobiet i panów
    - Norwegowie chcieli Raw Air w żeńskim wydaniu
    - Któryś z oficjeli norweskich wypowiadał się, że chcieliby zorganizować mikst w ramach turnieju

    Jedyny fakt, którzy burzy tę sekwencję to wypowiedź Hofera, który stwierdził, że zawody mieszane i ich wliczanie do Roweru byłyby niesprawiedliwe dla niektórych nacji, jak np. Polska.


    Jak widać, to wcale nie musi być żart, a czy jest? Zobaczymy jutro.

  • dzika_swinia weteran
    @Pavel @pavel

    Podaj przykład kiedy ostatni raz zawodnik doznał kontuzji w wyniku zbyt dalekiego skoku.

    Jak ma być tak bezpiecznie to najlepiej ustawiać w każdych zawodach belkę nr 1.

  • Pavel profesor
    @kolos

    Ja myślałem, że zawody są ekscytujące gdy w równych warunkach zawodnicy walczą o zwycięstwo, a nie wtedy gdy ledwo co lądując, ryzykując kontuzję dla rozrywki tłumu. Co kto lubi, kiedyś w modzie były walki gladiatorów.

    A co do bicia rekordów, puść sobie Miętusa z bardzo wysokiej belki to pobije wszystkie po kolei, a daj np reprezentanta Polski na bieżnie i niech w dowolnych przez siebie wybranych warunkach bije rekord na 100 metrów. Na tym polega różnica. Rekordy w skokach są zupełnie niewymierne, a ustawianie rozbiegu pod ich bicie to niepotrzebne szafowanie zdrowiem zawodników.

  • jma profesor
    Jan i Zbigniew Ziobro ujawniają szokujące fakty o PZN, szczegóły w nowym filmie

    Wykorzystywanie seksualne, narkotyki, przemoc, pranie brudnych pieniędzy - a to wszystko w Polskim Związku Narciarskim. Apoloniusz Tajner milczy, ale nowy film Jana i Zbigniewa Ziobry nie pozostawia złudzeń.
    Kliknij w poniższy link.



    Taaaak, to byłby bait :) a nie rower z kobitkami.

  • wiola4697 profesor
    @bxi @bxi

    Bxi zajrzyj do słownika. Piszemy rzeczywiście nie zeczywiscie....

  • wiola4697 profesor

    Haha. Dobry żart prima aprilisowy ;) a tak na poważnie to mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo to średni pomysł jak dla mnie....

  • gosposia weteran
    nawiązując do Rowera

    Głównym zadaniem tych, którzy chcą, żeby Rower, w każdej możliwej sytuacji, faktycznie wygrywał najlepszy, powinno być to, żeby zmusić organizatorów do zrezygnowania w tych durnowatych i nie wiadomo czemu służących konkursów drużynowych.
    ja się u Finów pojawi nagle nowy Ahonen, a ich trener nie zabierze na Rower trzech innych skoczków tylko po to, żeby ten nowy Ahonen mógł wygrać Turniej, to co?
    Albo jak Norwegowie będą mieli pięciu skoczków nie w 12-tce, ale w piątce PŚ? To piąty zawodnik świata ma mieć, na starcie, odebraną szansę walki o triumf?
    Nie można się na to zgodzić. W żadnym wypadku, jak na mój gosposi gust

  • dzika_swinia weteran
    @Pavel @pavel

    Mikst nie byłby problemem tylko dla Polski, ale też... samej Norwegii. Skoro kłopotem jest u nich wybrać czwórkę, to przy dwójce zawodników, można już skreślić zawodnika, który potencjalnie walczy o podium.

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    Zawody które kończą się pomiędzy punktem K a HS to porażka a nie sukces organizatorów. Takie zawody są po po prostu nudne i tyle. Da się ustać skoki po za HS skoczni, na mamucich skoczniach takich skoków jest mnóstwo.

    Jakoś nie było widać żeby Schlierenzaer się połamał po skoku na 253,5 w Planicy czy Eisenbchler 148,5 m w Trondheim. Po prostu skaczą zawodowcy, krzywdy sobie nie zrobią nawet skacząc po za HS, to już nie te czasy. Owszem w ostatnich latach paru skoczków złamało sobie kręgosłupy np. Lukas Mueller czy Nicolas Fairall ale akurat żaden z nich nie skoczył wtedy po za HS...

    Rekord to rekord to jest wypadkowa formy, i szczęscia do warunków. Rekordy są po to zęby je ustanawiać i bić.

    A Kazach z oczywistych względów nie skoczy 250 metrów nawet z najwyższej belki - nie ma takich umiejętności technicznych.

  • Pavel profesor
    @gosposia

    To zawsze warto dać szansę 4, a nie 2, tym bardziej jak się ma całą 4 na wysokim poziomie. A wprowadzanie mikstu tylko po to, aby eliminować już i tak wiekową kadrę Polski, która jako jedyna z czołówki nie ma zawodniczki potrafiącej przelecieć bulę jest bez sensu.

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @Sajmon_er

    Niezależnie czy jest to żart czy nie myślę, że warto było zrobić takie zestawienie.

    ---

    Ile musiałyby skoczyć nasze zawodniczki przy notach 3x 17,5 aby Polska awansowała do II serii?

    Oslo -------------- 101,5 metra
    Lillehammer --- 124,5 metra
    Pjongczang* --- 91 metra

    * skocznia normalna

    Także w obecnej dyspozycji naszych pań nawet walka o awans byłaby marzeniem

  • gosposia weteran
    @Pavel @pavel

    Skoro, mimo wszystko, rozmawiamy na ten temat.
    A dlaczego mija się z celem?
    A jak celem jest, na przykład, żeby nagrody pozostały w Norwegii?

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Symulacja konkursu mieszanego - Pjongczang

    Na podstawie konkursów indywidualnych i kwalifikacji

    1. Niemcy -------------------- 980.0
    2. Norwegia ----------------- 943.4
    3. Japonia ------------------- 903.2
    4. Austria --------------------- 872.4
    5. Słowenia ----------------- 859.9
    6. Rosja ---------------------- 760.8
    7. Stany Zjednoczone ---- 719.8
    8. Włochy -------------------- 694.5

    9. Francja -------------------- 674.3
    10. Finlandia ---------------- 505.4 ___ brak 1 zawodniczki
    11. Polska ------------------- 498.1 ___ brak 2 zawodniczek
    12. Szwajcaria -------------- 421.9 ___ brak 2 zawodniczek
    13. Czechy ------------------- 373.0 ___ brak 2 zawodniczek
    14. Korea Południowa --- 362.4 ___ brak 1 zawodniczki
    15. Kanada ------------------ 321.1 ___ brak 1 zawodnika i 1 zawodniczki
    16. Estonia ------------------ 307.6 ___ brak 2 zawodniczek

  • tadek987 początkujący

    ;) Dobre, ale boję się, że oni naprawdę kiedyś mogą wpaść na tak debilny pomysł...

  • kakagonzalez stały bywalec

    Pragnę przypomnieć, że zeszłoroczna notka o inauguracji PŚ w Wiśle była wyśmiewana równo i uważana z lepszy bait, niż nieuznanie rekordu Stocha ;)

    Dorzućmy do tego manię FISu nt PŚ Pań i ja nie wiem, czy redakcja nie podsunęła aby pomysłu organizatorom RAW-airka na jak nie przyszłą, to jeszcze następną edycję ;)

  • Pavel profesor
    @gosposia

    Nie ze względu na Polaków, tylko dlatego, że ilość możliwych zwycięzców byłaby ograniczona do dwóch reprezentantów danego kraju. A to już mija się z celem.

  • Bot23 bywalec

    Wszedłem z myślą, jaki to żart się dzisiaj pojawi? Więc byłem przygotowany. Ale moim zdaniem ten ubiegłoroczny o odebraniu rekordu Stochowi lepszy. A jak chcecie komuś na prawdę podnieść ciśnienie to napiszcie, że Stoch kończy karierę, albo że Horngacher w ostatniej chwili się rozmyślił i nie podpisał kontraktu.

  • gosposia weteran
    zapomniałam:)

    Dzisiaj przecież 1 kwietnia.
    Dałam się złapać w sieci. Brawa dla redakcji.

  • gosposia weteran
    znaleźli sposób na Stocha

    Boją się, że za rok też im da w trąbę, więc próbują obejść sprawę w ten sposób.
    Ciekawam, co postanowi Hofer.
    Zarzekał się, że ze względu na Polaków takie rozwiązanie jest na razie nie do przyjęcia. Zobaczymy jak długo w tym postanowieniu wytrwa.

  • Sajmon_er bywalec
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Haha i po co sie tak rozkręcać skoro dziś 1 kwietnia

  • dzika_swinia weteran
    @dzika_swinia @dzika_swinia

    Symulacja konkursu mieszanego - Lillehammer

    Na podstawie konkursów indywidualnych i prologu

    1. Niemcy ------------------- 1082.3
    2. Japonia ------------------ 1024.6
    3. Norwegia ---------------- 1020.7
    4. Słowenia ------------------ 940.1
    5. Austria --------------------- 913.0
    6. Rosja ---------------------- 843.9
    7. Włochy --------------------- 827.7
    8. Francja -------------------- 815.1

    9. Polska --------------------- 585.1 ___ brak 2 zawodniczek
    10. Szwajcaria -------------- 454.3 ___ brak 2 zawodniczek
    11. Stany Zjednoczone --- 381.8 ___ brak 2 zawodniczek
    12. Czechy ------------------- 368.2 ___ brak 2 zawodniczek
    13. Kazachstan ------------- 273.2 ___ brak 2 zawodniczek
    14. Turcja -------------------- 173.0 ___ brak 2 zawodniczek
    15. Finlandia ---------------- 159.9 ___ brak 1 zawodnika i 1 zawodniczki

  • Pavel profesor
    @kolos

    Kazachowie nie skaczą po 200 metrów gdyż na zawodach startują z podobnych belek jak czołówka, puść ich 20 pozycji wyżej i masz skok pod 250 metrów. Rekordy w skokach to wypadkowa pozycji najazdowej, warunków i błędu jury. Tak błędu, optymalne zawody to takie gdzie każdy zawodnik skacze między punktem K, a HSem wszystkie rekordy to wynik niedoszacowania formy zawodników. Chcąc się "bawić" można i 280 skoczyć, tylko zawodnik skończy jako mokra plama na zeskoku.

  • dzika_swinia weteran
    Symulacja konkursu mieszanego - Oslo

    Na podstawie konkursów indywidualnych i prologu

    1. Norwegia ----------------- 979.7
    2. Austria --------------------- 944.2
    3. Niemcy -------------------- 922.7
    4. Japonia ------------------- 909.9
    5. Słowenia ------------------ 820.7
    6. Rosja ---------------------- 707.5
    7. Francja -------------------- 706.9
    8. Włochy --------------------- 641.0

    9. Finlandia ------------------ 536.8 ___ brak 1 zawodniczki
    10. Polska ------------------- 484.0 ___ brak 2 zawodniczek
    11. Szwajcaria -------------- 438.9 ___ brak 2 zawodniczek
    12. Stany Zjednoczone --- 403.2 ___ brak 2 zawodniczek
    13. Czechy ------------------- 382.8 ___ brak 2 zawodniczek
    14. Kazachstan ------------- 310.0 ___ brak 2 zawodniczek
    15. Turcja -------------------- 223.0 ___ brak 2 zawodniczek


    Zawodnikom, którzy odpadli w I serii podwoiłem wynik punktowy.

  • Toyminator profesor
    -

    Słabo w tym roku :) Znaczy jeśli chodzi o Kobiecy Raw Air, mógłby w sumie być, ale konkurs mieszanych w raw Air? huehue ;)

  • Kolos profesor

    Co do newsu to raczej to jest prima aprilsowy żart, ale o zgrozo takie pomysły, na razie na szczęście w formie luźnych dywagacji są...

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    No nie skoczą, rekordy w skokach nie są może tak wymierne jak np. w Lekkoatletyce ale przecież gdyby to było takie łatwe to i Kazachowie latali by po 200 metrów. Umiejętności tez bardzo dużo znaczą. Kazach też poleci 140 metrów na skoczni dużej ale potrzebuje wysokiej belki i huraganu pod narty. Dobry skoczek skoczy z niskiej belki i z wiatrem z tyłu daleko.

    Prosta zależność długości skoku od prędkości na progu zanikła jakieś kilkadziesiąt lat temu, Dodatkowym wraz z rozwojem techniki wpływ prędkości na progu na skok jest coraz mniejszy. A przecież prędkość na progu nie zależy tylko od smarów, sylwetka dojazdowa na rozbiegu ma spore znaczenie.

  • Martyn bywalec
    Gratulacje!

    Skutecznie podnieśliście mi ciśnienie i dopiero komentarze mnie uspokoiły. :) Choć sam fakt że uwierzyłem że FIS może na coś takiego wpaść jest już dość smutny...

  • kuba923 stały bywalec
    Rok temu był całkiem ciekawy prima aprilisowy żart

    http://www.skijumping.pl/news.php?pokaz_news=23163

  • Pavel profesor
    @kuba923

    Rekordy to rekordy, drzwi od stodoły odpowiednio rozpędzone pobiją rekord świata w długości lotu. Zapewne @Szymonowi chodziło o skok z tej samej belki i w tych samych warunkach co czołówka kobiecych skoków. Ja zakładałem, że te 100 metrów skoczą, ale kobiecych skoków nie oglądam wcale, także może być i tak jak pisze kolega Szymon, czyli nawet tej granicy nie będą w stanie pokonać. Dobrze, ze ten artykuł jest primaaprilisowym żartem, niestety w niedługiej przyszłości FIS może nam zaserwować podobnego potworka. Muszą promować skoki kobiet, aby czerpać z tego zyski, a łączenie ich ze skokami mężczyzn jest jednym ze sposobów.

  • bxi doświadczony
    Prima Aprylis

    Bardzo fany żart. Przyznam się że prawie się nabrałem. :-)
    Patrząc z dystansem - nie wiem czy FIS nie ma żeczywiście takich pomysłów... Wydają się być realne...

  • kuba923 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Nie mogę znaleźć tych stron, nawet bez linków

  • kuba923 stały bywalec
    @Pavel @Szymon_N

    Tak? A wiesz jaki jest rekord Polski kobiet w długości skoku narciarskiego?

  • Szymon_N bywalec
    @Pavel @pavel

    100 metrów na dużej skoczni w wypadku polskich skoczkiń to nierealna sprawa biorąc pod uwagę ich ostatnie wyczyny, a także to, jak wielkiej klasy fachowiec ma teraz zostać ich trenerem. :)

  • alo profesor

    Prima Aprilis chyba :-)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @ZXCVBNM_9999 @kuba923

    Tak. Proszę:
    To o pierwszym:
    http:///www.sport.pl/skoki-narciarskie/ 7,64987,23214596, zmiany-w-sztabie-Austri-powrot-Morgensterna-flow
    A to o 2,3,4:
    http://www.sport.pl/skoki-narciarskie/ 5,65566,5851767, maciusiak-w-kadrze-A-zmiany-w-skokach-po-sezonie
    Również można poszukać na twiterze, oneci i oficjalna nota PZN.
    Pamietajcie, by usunąć spacje z linków.

  • KazakhstanPower stały bywalec

    Norwegom to raczej nie po drodze takie rozwiązanie, tylko dwóch Norwegów miałoby szansę oddać wszystkie skoki. Stjernen mógłby się nie znaleźć na podium gdyby w KM skakal zamiast niego Tande lub Forfang

  • kuba923 stały bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    A są źródła tych ,,informacji"?

  • yyy profesor

    he Gdyby nie komentarze to bym uwierzył. Właściwie to uwierzyłem.

  • Pavel profesor

    Najlepszy żart jest taki, który wypełnia wszelkie znamiona prawdy i tu to wyszło doskonale. FIS jest zdolny wprowadzić takie cudo, RAW Air ma być dla kobiet też, a więc mamy sytuację nader prawdopodobną. Tak czy siak wystarczy, że nasze "buloklepki" skoczą 100 metrów na skoczni dużej i druga seria powinna być, a co za tym idzie cały komplet punktów możliwych do zdobycia.

  • Meier_Welle bywalec
    @kuba923 @kuba923

    Mam nadzieję, że to JEST prima aprilisowy żart

  • Baciar stały bywalec
    -

    Nikt by nie uwierzył jakby news brzmiał - Harri Olli : " Ja już nie piję napojów alkoholowych " .. Tak to znajdą się się tacy co uwierzą ;)

  • kuba923 stały bywalec

    Mam nadzieję, że nie jest to prima aprilisowy żart...

  • dzika_swinia weteran
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Odpowiedzią na twoje pytanie jest "równouprawnienie" - jeden z najgorszych wymysłów lewicowych środowisk.

  • Cinu profesor

    "Podczas ostatnich edycji słyszeliśmy pewne głosy kontrowersji, iż wliczanie zawodów drużynowych do turnieju zabiera szansę triumfu dla zawodników z państw, które nie są w stanie wystawić czteroosobowego zespołu. Dlatego uważamy dodanie mikstu do programu za idealne rozwiązanie." Leżę :x

  • kkkk doświadczony
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    Asystentem Kojonkoskiego będzie Harri Olli.

  • Złoty Orzeł profesor

    Moglibyście dać np. "Koniec konfliktu Dominika Kastelika z PZN. Małysz"Przepraszamy" "

  • kkkk doświadczony
    W każdym żarcie jest ziarnko prawdy

    A ten żart jest bardzo realny. Jeśli okaże się to prawdą, to polscy skoczkowie przez dłuuugie lata nie wygrają RA.

  • stochomanka1978 doświadczony

    Dzwoniłam dziś do Pola Tajnera zgłosiłam się jako kandydatka na skoczkinię czhce mnie przetestować która jeszcze chętna???

  • Major_Kuprich profesor
    Jaki jest sens

    Pchania kobiecych skoków wszędzie gdzie się da ?

    Mają igrzyska olimpijskie ? - tak.

    Mają MŚ ? - tak.

    Mają drużynówkę na MŚ ? - tak.

    Mają PŚ ? - tak.

    Jak tak dalej pójdzie to w TCS będzie liczyło się 8 skoków z czego 4 w przebraniu za kobietę.

    Panowie z FIS-u nie idźcie tą drogą.

  • Złoty Orzeł profesor

    Obawiam się że to nie żart na Prima Aprilis, a realny pomysł...

  • dzika_swinia weteran

    Akurat to jest nawet realne. Choć to jedyny news na tę chwilę, więc pewnie żart :D

  • Sajmon_er bywalec
    @ZXCVBNM_9999 @zxcvbnm_9999

    To pierwsze z żartów nawet ciekawe

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    @SN2016 @SN2016

    W tym roku Prima Aprilis jest skreślone - nie dość, że Nd to jeszcze Wielkanoc.

  • SN2016 stały bywalec

    Prima Aprilis pewnie ale żart dużo lepszy od tych sprzed roku

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    A Thomas Morgenstern wraca do skoków

    Na początek otrzyma dziką od zarządu Austriackiego i zostanie włączony do kadry B. Powiedział bowiem, że minęło wystarczająco dużo czasu by uporać się z konsekwencjami wypadku i wraca do treningów. Z ciekawostek austriackich, Kuttin zostaje na 2 lata, jego pierwszą decyzją jest usunięcie Manuella Fettnera z kadry A.

    Wczoraj wieczorem w PZN odbyła się konferencja - Maciusiak jednak nie zostanie trenerem kadry B. Obejmie on stanowisko kadry A ponieważ Stefan Horngacher nalegał, by mieć większą kontrolę nad kadrą B i osobiście ją nadzorować. W nowym sezonie będzie więc następujący układ:
    Kadra A: -Maciej Maciusiak, Grzegorz Sobczyk, Zbigniew Klimowski
    Kadra B: -Stefan Horngacher, Radek Żidek, nowy asystent który zostanie wybrany w środę 4 kwietnia
    Kadra C: -Wojciech Topór, Piotr Fijas, Grzegorz Miętus

    Finlandia wybrała nowego trenera. Zostanie nim... Mika Kojonkoski. Potwierdził on dziś na Twiterze plotkę która dotarła już do nas wczoraj - Mika Kojonkoski chce przywrócić reprezentację Finlandii na szczyt i zastąpi Mittera na funkcji nowego szkoleniowca.

    To tak z grubsza co się działo w ostatnim tygodniu.
    TZN zastanawia się nad organizacją Zakopane3, miałby to być turniej na którym można zarobić dodatkowe: 30 tys za 1 miejsce, 15 tys za 2 miejsce i 5 tys za 3 miejsce.

  • Ravv doświadczony
    @Meier_Welle @Meier_Welle

    https://pl.dreamstime.com/zdj-cia-stock-pelikan-image22975323

  • Meier_Welle bywalec

    Nie no...teraz to już jest serio głupie... Robią wszystko, byleby norwegowie wygrali... Żal

  • Domin10 weteran

    No to udalo się wam, juz widzę wściekłych Polskich januszy.

  • Sajmon_er bywalec

    Oby to było P.A. bo skoczkiń to my nie mamy

  • tomek20 weteran

    O zaczęło się :P Ale na prawdy fajny pomysł, gratulacje :)

  • matius439 bywalec

    Postaraliście się.

  • cavalierjan19 profesor

    Tym razem się nawet postaraliście, myślę, że sporo osób się nabierze.

  • zaibatsu stały bywalec

    Hahahaha
    Zaczyna sie :D

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl