Nowa rola Krzysztofa Miętusa

  • 2018-04-05 00:07

Wiosna przynosi zmiany w polskiej kadrze, a o kolejnej z nich dowiadujemy się właśnie dziś. Krzysztof Miętus postanowił zakończyć sportową karierę. Nie rozstaje się jednak ze skokami narciarskimi - od kwietnia rozpocznie pracę w Klubie Sportowym Eve-nement Zakopane w charakterze drugiego trenera.

Krzysztof MiętusKrzysztof Miętus
fot. Tadeusz Mieczyński
Krzysztof MiętusKrzysztof Miętus
fot. Tadeusz Mieczyński

– Skoki narciarskie to całe moje życie – tłumaczy skoczek. – Nie wyobrażam sobie, abym mógł ot tak o nich zapomnieć i robić coś innego. Bardzo się cieszę, że dostałem szansę sprawdzenia się w innej roli.

Krzysztof Miętus wielokrotnie reprezentował Polskę w zawodach Pucharu Świata i Pucharu Kontynentalnego. W Pucharze Świata zadebiutował w 2008 roku. Dwa lata później wziął udział w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Vancouver.

Najbardziej udanym w jego karierze był sezon 2012/2013, kiedy po zdobyciu 103 punktów został sklasyfikowany na 38. miejscu w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata, a podczas konkursu w niemieckim Klingenthal zajął 11. pozycję, najwyższą w karierze. Wraz z drużyną dwukrotnie stawał na podium Pucharu Świata.

W kwietniu 2017 roku został włączony do kadry A, prowadzonej przez Stefana Horngachera, brał udział w zawodach Letniego Grand Prix i Letniego Pucharu Kontynentalnego, a od jesieni trenował wraz z kadrą B pod okiem Radka Żidka.

Klub Sportowy Eve-nement Zakopane został założony w 2014 roku przez Ewę Bilan-Stoch. Obecnie, pod opieką Andrzeja Zaryckiego trenuje w nim dwadzieścioro troje dzieci, dwudziestu jeden chłopców i dwie dziewczynki. Zawodnikami Eve-nement Zakopane są również dwaj członkowie kadry A, Kamil Stoch i Stefan Hula. Podjęcie przez Miętusa pracy z najmłodszymi sportowcami stanowi dla Klubu dobrą okazję do dalszego rozwoju.

– Niezmiennie dostajemy zapytania o możliwość zapisania dzieci na treningi, ale do tej pory musieliśmy odmawiać, ponieważ grupa i tak była liczna – mówi trener Zarycki. – Dlatego jestem zadowolony, że Krzysiek będzie nas wspierał.

– Jestem pewna, że Krzysztof doskonale sobie poradzi! Skoki może zrozumieć w pełni i przekazać wiedzę o nich młodym adeptom tylko ten, kto sam ich doświadczył – dodaje Ewa Bilan-Stoch, prezes Klubu. – Dlatego nie wahałam się ani chwili. Myślę, że będzie to właściwy człowiek na właściwym miejscu.


Ewa Knap, źródło: informacja prasowa
oglądalność: (26302) komentarze: (109)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • bxi doświadczony
    Nie wykorzystał szansy u Horngachera

    Ciekawy artykuł:
    https://eurosport.interia.pl/skoki-narciarskie/news-apoloniusz-tajner-komentuje-zakonczenie-kariery-skoczka-prze,nId,2567442

    "Z tym że Krzysiu naprawdę był dobrze przygotowany do sezonu olimpijskiego, jeszcze startował w zawodach Pucharu Kontynentalnego i GP, ale widać było, patrząc po wynikach, że odpuścił. Potwierdzało się to, co mówili chłopcy, że czuje się trochę zrezygnowany i raczej myśli o tym, jak ułożyć sobie życie, a nie o wątpliwym powrocie, skoro nie wykorzystał szansy u Horngachera - analizuje Tajner."

  • salto_de_esqui weteran
    @stochomanka1978 @kolos

    Nic nie skończył i żadnych papierów nie ma, bo on ma trenować DZIECI, a do tego jedyny papier jaki potrzebujesz, to z Pepco albo Makro, taki w kratkę, żeby sobie uwagi zapisywać.

    Pokazuję skalę dyscypliny, bo takie na siłę przekonywanie że skoki cieszą się dużą popularnością jest komiczne. Nawet na TCS trybuny świeciły pustkami, a tu jakieś bzdety o januszach oglądających Stocha w TV vs. cały świat oglądający piłkę.

  • Kolos profesor
    @stochomanka1978 @salto_de_esqui

    Dlaczefo naciągane? Przypominam źe tu mowa o transmisjach w POLSCE. Angoelska liga jest ogladana w anglii ale w Polsce ze skokami raczej przegrywa.

  • Kolos profesor
    @Pavel @salto_de_esqui

    Został trenerem więc mniem ze jakieś papiery na trenerkę Miętus ma. Zatem z duźym prawdopodobieństwem studia skończył.

  • arturop początkujący

    Pewnie sklep wyprzedaje cały towar za grosze.
    Nowe i powystawowe rzeczy na li,cytacji od 1zl
    ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
    www.e-k0mis.5X.pl
    ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
    Śpieszcie sie póki jest towar i mało kto wie o stronie.

  • Pavel profesor
    @kryska

    Nie wiem czy tego stypendium z Uniwersjady to 1000zł jest także z tym "życiem ze skakania" bym nie szalał :)

  • ZXCVBNM_9999 profesor
    No to kadry powinny wyglądać tak

    Kadra A:
    -Złota 5, Wolny, Zniszczoł, Murańka
    Kadra B:
    -Pilch, Wąsek, Czyż, Kantyka, Leja, Stękała, Biegun, Kastelik/Biela
    Kadra C:
    -Juroszek, Skupień, Niemczyk, +3-4 nowych

    Z tym, że według zasług z tego sezonu, to Murańka Kantyka w kadrach.

  • Sigur17 doświadczony

    Powodzenia Miętus!

  • salto_de_esqui weteran
    @stochomanka1978 @stochomanka1978

    A wiesz że przez JEDEN TYDZIEŃ (dwie kolejki meczów), w samej tylko angielskiej Premiership oglądało mecze na żywo więcej kibiców niż było ich an skoczniach cały sezon skoków? Tak ci tylko pisze, bo już można się tylko ironicznie uśmiechnąć, widząc te bzdurne, naciągane statystyki oglądalności skoków.

  • stochomanka1978 doświadczony
    skoki

    W I kwartlae 2018 roku skoki narciarskie wśród 20 najlepszych transmisji http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-kwartal-2018-tvp1-liderem-skoki-hitem

  • stochomanka1978 doświadczony

    a tymczase Maciej Kurzajewski swoim dzieciom przypomina ważne wydarzenia z Predazzo https://www.instagram.com/p/BhCY47Rghnb/?taken-by=maciejkurzajewski

  • janiok początkujący

    Dziś Wpadłem na fajną stronke dzięki której sprawdzisz swoje IQ
    Przeciętna człowieka to 90-109.

    www.iqtestuj.GLT.pl
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mi wyszlo 112 Wiec ok. A ty jakie masz? Wejdź i sprawdź:)
    Fajna zabawa

  • Adrian36 stały bywalec

    Co do zakończenia kariery, to świat po nim płakał nie będzie. Wyróżniał się tym że miał chyba najbardziej miękki charakter z Polaków, był taką postacią bez jaj, chyba jedyny co go przebijał to Kłusek. Bez charakteru, bez jakiegoś wielkiego talentu. Poza tym nie miał on nigdy mocy odbicia i musiał liczyć na pomoc wiatru pod narty. Coś jak Mateja sprzed lat. Gdy tylko zawiało w plecy to bula. No chyba że był w super formie to i radził sobie z wiatrem w plecy, ale raczej wiatr w plecy to oznaczało dla Miętusa koniec w walce o 30-stkę. On to był w zasadzie takim drugim Mateją. Tamten też wyróżniał się techniką ale słabym odbiciem, przez co jak wiatr w plecy była bula zazwyczaj.

  • salto_de_esqui weteran
    @Pavel @kolos

    Jaki doktorat, przecież on pewnie nawet magisterki jeszcze nie zrobił i jest dalej wiecznym studentem:)

  • Kolos profesor
    @Pavel @kryska

    Pytanie czy Miętus jeszcze mógłby wystartować na uniwersjadzie za rok?

    Co prawda zdarzają się 28 letni studenci na uniwersjadzie ale Mietus studia skończyła chyba juź jakiś czas temu [chyba źe robi doktorat]

  • salto_de_esqui weteran
    @zibiszew @zibiszew

    Dzisiaj mamy to, że do tej pory indywidualnie dalej nic nie osiągnął, a to sport indywidualny. Ma jakieś jedno podium PŚ chociaż? O medalach rangi mistrzowskiej nie wspominam. Wybił się ponad przeciętność dzięki Horngacherowi, fajnie punktuje, dzięki mocnej ekipie zaliczył dwa razy brąz w drużynie. Mały Krzyś też dostał szansę trenowania z Horngacherem i koncertowo pokazał, jakim jest skoczkiem, że jemu nawet sam pan Bóg w lataniu daleko nie pomoże. Chyba sam to zrozumiał i się wycofał. Sugerowanie, że rezygnuje, bo hejt , który 90% ludzi tu myli z krytyką, bo to jest rzeczowa krytyka, a nie żaden hejt - oceniam jego formę i wyniki, marne, tragiczne, zwłaszcza że był pod opieką Austriaka. Sprawdź najpierw pojęcie hejtu, bo paplanie przez media (w których też 90% ludzi nie rozumie znaczenia tego słowa) spowodowało, że teraz już nie ma krytyki, jest hejt. Doszło do tego, że napiszesz komuś, że tragicznie wygląda w tych spodniach - hejt. I to jeszcze w chwili, gdy ten ktoś sam wrzuca to do sieci i pyta co sądzisz.

    Na pewno Mały Krzyś zrezygnował, bo mu w sieci ktoś napisał, że skoczkiem jest miernym. Komedia. Zakładając (bo to absurd), że tak by było, to on się do żadnego sportu nie nadaje, bo tu trzeba ma mieć charakter i taka krytyka powinna po nim spływać.

  • kryska stały bywalec

    I zasadniczo Miętus nie ma co liczył na kolejne stypendium bo na Uniwersjadzie w Krasnojarsku nie ma skoków, więc straciłby w tym sezonie źródło utrzymania.

  • kryska stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Akurat Miętus dostaje stypednium za Uniwersjadę, więc on akurat jeszcze może żyć z samego skakania przynajmniej do kolejnej Uniwersjady, czyli jakieś 9 miesięcy.

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    Nie wiem jak tam sprawy finasowe Miętusa, może to zdecydowało, moźe nie. W takiej Austrii czy Niemczech nie brakuje seniorów po za kadrami w wieku 20 do 30 lat. U nas skacze się do wieku juniora, a potem zostają tylko ci co są w kadrach. Pytanie czemu.

    Miętus podjął deczyję jaką chciał. Nikt go nie zmuszał. Chyba ze źycie.

  • Pavel profesor
    @kolos

    Juz ci pisałem kto go zmusił :) Uważasz, że 27 letni człowiek może żyć samym powietrzem i chęcią skakania? Musiał w końcu wziąć się do normalnej roboty bo niestety wiecznie bawić się w skoczka nie można, a przy jego wynikach utrzymać się z tego by nie dał rady. Z resztą skacząc na jego poziomie ciągnięcie tego mijało się z celem.

    Brakuje nam "seniorów-pozakadrowiczów" bo skoki to nie piłka nożna, gdzie spokojnie z gry w 2 lidze można się utrzymać. Tu albo jesteś dobry, masz sponsora i profity ze startów, albo szukasz sobie innej roboty, takie jest życie. Nikt nie będzie finansował zawodników bez kompletnie żadnych wyników. A na MP lepiej niech skaczą juniorzy niż "wieczni skoczkowie" bez żadnych perspektyw.

  • Kolos profesor
    @Pavel @pavel

    Nie musiał. Ktoś go zmusił? Spluwę do głowy przyłoźył? Mniemam źe Miętus to wolny człowiwk, zrobił to co chciał a nie musiał. Nie wiem czemu 27-28 lat mialoby być jakimś granicznym wiekiem. Przez takie podejście brakuje nam w skokach seniorów pozakadrowiczów. I kto maotem atartować na Mistrzostwach Polski?

    Zresztą wydaje mi się źe to Stoch go namówił na zakończenie kariery i pracę trenera w swoim klubie. Gdyby nie miał od ręki propozycji pracy, pewnie by jeszcze poskakał parę lat.

  • Pavel profesor
    @kolos

    Musiał, musiał i to samo życie mu kazało zakończyć zabawę w skoczka. Niestety 27 lat na karku, w skokach perspektyw brak, a rachunki z czegoś opłacić trzeba.

    Zaraz jakiś "Janusz" wyjdzie mi tu z Hulą, tylko, że Hula kosił ponad 350pkt PK i był w drużynach na imprezach mistrzowskich, które zajmowały miejsca w 8, a co za tym idzie mógł liczyć na stosowne apanaże.

  • RET_RET doświadczony
    @gosposia @gosposia

    Krzysztof Miętus był skoczkiem z dobrą techniką lotu, choć niestety bez mocy odbicia. Być może również to nie kiepska technika tej wstępnej fazy skoku była powodem problemów z nią, a po prostu brak naturalnych predyspozycji fizycznych (podobnie jak u Kruczka, choć oczywiście osiągnięcia Miętusa jako zawodnika są niewątpliwie większe). W każdym razie nie jest tak, że Miętus nie ma początkującym adeptom skoków nic do zaoferowania (+ studia na katowickim AWF-ie), a jego inteligencja, systematyczność i sumienność, to także cechy pożądane u trenera.

  • RET_RET doświadczony
    @firefly @cocok

    Będzie tak, póki góralski ludek się nie zmieni. Przecież dla przeciętnego mieszkańca Podhala "baba dobra jest do garów"...

  • Kolos profesor
    @zimowy_komentator @zimowy_komentator

    Jak to musiał? Ktoś mu kazał? Nie wiem moźe przeliczył Miętus sprawę na pieniądze i stiwerdził ze nie będzie dokładał do interesu? Przynajmniej dla przyjemności mógł sobie jeszcze poskakać.


    I tak Krzysztofa Miętusa trzeba doliczyć do panteonu niespełnionych...

  • zimowy_komentator profesor
    Krzysztof Miętus

    Zakończył, bo musiał. Nie miał o co walczyć, no chyba, że o Puchar Koziołka Matołka razem z dziećmi klas I-III.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Jabbar993

    Dziękuję :)

  • dzika_swinia weteran
    @zibiszew @zibiszew

    OK, czyli przyczyną zakończenia kariery przez Miętusa nie były słabe wyniki i brak perspektyw tylko @salto-_de_esqui. Redakcja może edytować newsa

  • Jabbar993 początkujący
    @pawel96 @pawel96

    Jego profil na Instagramie, pisal, ze powroci silniejszy.

  • zibiszew weteran
    @zibiszew @salto_de_esqui

    Hula też był przez lata dla ciebie miernotą, pewnie jeszcze większą , A co mamy dzisiaj??

  • salto_de_esqui weteran
    @zibiszew @zibiszew

    Nie no, wspierajmy miernoty.

  • zibiszew weteran
    Miętus

    Uważam że słusznie postąpił kończąc karierę.Z drugiej strony 27 lat to jeszcze nie starość dla skoczka .Nie wiem czy coś by jeszcze znaczącego osiągnął .Teraz jestem prawie pewien że decyzję tą podjął jeszcze w grudniu i stąd jego bardzo słaba forma przez cały sezon.No cóż nie każdy jest tak odporny na hej jak Hula!!A hejtu pod jego adresem było co niemiara.Ciekawe jak czuje się teraz naczelny hejter tego zawodnika ?Ma satysfakcję że tak się stało?? Róbcie tak dalej przy każdym skoczku który nie spełnia waszych oczekiwań w danym sezonie a niedługo na MP będzie nie 36 a może 15?Wkrótce nie będzie z kogo złożyć trzech grup szkoleniowych.!Brawo naczelny hejterze.Brawo podhejterzy ! do boju.

  • anonim
    Tragedia

    Niczym odejscie Donalda z Polski...

    A tak na poważnie to miał kilka dobrych konkursów w PŚ.Krzychu powodzenia w dalszej karierze .

  • HAZARD weteran

    Niestety, potwierdzone zostało odejście Yokokawy.

  • madrek doświadczony

    Miętus zawsze słynął z tego, że umiał wykorzystać wiatr pod narty, za to nie radził sobie z wiatrem w plecy. Wynikało to z jego słabej siły odbicia. Miętus na pewno był niezłym lotnikiem. Zdobył punkty już w swoim debiucie na mamucie. Ogólnie na 24 punktowane konkursy w karierze, 7 z nich to były konkursy lotów. To oznacza, że prawie 1/3 konkursów z punktami u Miętusa, to były konkursy na mamucie. Jeszcze jedna ciekawostka statystyczna. Miętus wprawdzie punktował rzadko, ale jeśli już to robił, to z małym przytupem. To nie był zawodnik zbierający po punkciku w każdych zawodach. Jak już wspomniałem, Krzysztof zdobywał punkty 24 razy. Łącznie w karierze zdobył 222 punkty. To daje średnią 9,25 punktów na konkurs. To naprawdę dużo jak na skoczka, który często nie wchodził do drugiej serii. Dla porównania, Kuba Wolny w tym sezonie, jeśli punktował, to zdobywał średnio 5,6 punktów.
    Powodzenia w karierze trenerskiej !
    https://www.youtube.com/watch?v=tBoU2Wr4glY
    https://www.youtube.com/watch?v=g-vCYNKUfgs

  • OjciecMarek profesor
    @pawel96 @pawel96

    Znając Jabbara, nie zdziwiłbym się, gdyby po prostu do Bjerkeengena sam napisał, to jeden z tych użytkowników, którzy nie puszczają niewiarygodnych informacji.

  • wikidajlo doświadczony
    bardzo dobra decyzja

    Gosc nie mial dosc talentu do skakania na profesjonalnym poziomie. Tzn. podobno mial talent do "lotu" ale nie mial sily wybicia. No to fajnie - probuje czegos innego w zyciu. Moze mu sie powiedzie jak Kruczkowi - tez sredniemu skoczkowi. Jesli bedzie mial podejscie do dzieci,to w nastepstwie moze sie rozwinac i jeszcze byc super trenerem na skale swiatowa. Czego mu zycze ze szczerego serca. Dobrych trenerow mamy malo.

  • pawel96 profesor
    @pawel96 @Jabbar993

    Mogę prosić o źródło? :)

  • stochomanka1978 doświadczony

    Oby mu się powiodło w tej karierze trenera, fajny z niego facet

  • bxi doświadczony
    Krzysztofie

    Życzę powodzenia na nowej drodze kariery. Czasem w życiu potrzebne są zmiany, coś się kończy, a coś zaczyna. Moim zdaniem praca z dziećmi to bardzo trudne zadanie, aby ukształtować młode talenty. Powodzenia!

  • FankaPilcha stały bywalec
    @sheef @piotr90

    No właśnie na ten przykład Miętus przy Kruczku wychodzi na świetnego zawodnika. Tutaj widać wyraźnie, że nie trzeba być dobrym, ba, nawet przeciętnym skoczkiem, aby być świetnym trenerem. Oby ta zasada sprawdziła się także w przypadku Miętusa.

  • piotr90 stały bywalec
    @sheef @sheef

    trochę mnie to śmieszy, że piszecie, ze pozwiedza świat. Ja rozumiem ,że nie każdy zawodnik musi wygrywać,czy solidnie punktować, ale dajcie spokój z tym zwiedzaniem świata. Najlepiej jakby wystartowało tylko 20 skoczków chcecie tego ? Ktoś z Polaków musi być ostatni. W kadrze Finlandii
    byłby cały czas czołowym zawodnikiem :).

    To nie jest takie łatwe jak coś komuś nei wychodzi :). Ale trzeba próbować tak jak z przewrotką Ronaldo. Gdyby tak Krzysiu jeszcze skoczył ,to by skoczył rekord skoczni w Zakopanem. Niie raz pokazywał jaki ma potencjał :).

  • skajler doświadczony

    a ja myślę, że ta sprawa ma jakieś drugie dno, szczególnie w kontekście zawodów Pań, które zostaną rozegrane w Wiśle i Zakopanem, do tego czasu Krzysiek spokojnie jest w stanie się ''przebranżowić''
    byłby to niewątpliwie duży sukces obecnej kadencji zarządu PZN bo pewnie spokojnie Krzysiek będzie mógł rywalizować ze światową czołówką

  • sheef profesor
    Krzysiu mówi "pas"???

    Krzysiek Miętus kończy ze skokami? Przyznam, że trochę zaskoczyła mnie ta wiadomość. Bardziej spodziewałem się, że poskacze jeszcze rok, jakimś cudem wślizgnie się do którejś z kadr i jeszcze trochę pozwiedza świat :).

    A tak już całkiem serio - myślę, że miał zadatki na coś więcej niż to co osiągnął. Myślałem, że po sezonach 2009/2010 i 2012/2013 pójdzie za ciosem i będzie robił coraz większe postępy w swoim skakaniu. Ostatnie lata to już było ciąganie na siłę po różnych zawodach i brak jakiegokolwiek progresu. Oby lepiej ułożyła mu się droga trenerska - Powodzenia.

    Jeszcze z kronikarskiego obowiązku - ja dotąd w trakcie lub po zakończeniu sezonu zimowego 2017/2018 swoje kariery zakończyło dwóch Kazachów, dwóch Norwegów, po jednym Czechu, Polaku, Włochu, Austriaku, Słoweńcu i Koreańczyku.

  • atomek81 stały bywalec
    @Pavel @pavel

    Przecież ja nie wyśmiewam. Nie wiem czy to dobry ruch, czy nie, bo się na tym nie znam. Ale uważam, że skoro zdecydowano się na zatrudnienie Miętusa, to znaczy że musi posiadać odpowiednie kwalifikacje.
    Jeżeli byłby to klub finansowany z budżetu, to po prostu rozumiałbym argumenty, że dostaje tą posadę po jakichś znajomościach, choć do mnie takie argumenty nie przemawiają, ale są fani teorii spiskowych i też mają prawo do własnego zdania.

  • Pavel profesor
    @atomek81

    Nawet jakby to był klub państwowy w 100% finansowy z budżetu to Miętus w roli trenera dzieci to najnormalniejsza rzecz na świecie. Wy uważacie, ze taka posada wiąże się z jakąś kosmiczną wypłatą? W Lidlu dziewczyny z obsługi więcej zarobią. Takie są realia i to, że facet po studia i z jakimś tam doświadczeniem chce trenować dzieci należy tylko chwalić, a nie wyśmiewać.

  • SN2016 stały bywalec

    Być może Krzysztof będzie dobrym trenerem, zobaczymy. Liczę na niego bo w trenerce ma raczej większy potencjał niż w byciu skoczkiem.

  • atomek81 stały bywalec
    @salto_de_esqui @salto_de_esqui

    Jeżeli to byłby klub "państwowy" to mógłbym się zgodzić z tą częścią "bez ironii", ale to jest klub prywatny. Nie widzę możliwości, żeby w prywatnym klubie zatrudniać dyletanta. Bo niby co, Stoch miałby swojej żonie polecać zatrudnienie Miętusa, żeby mu załatwić posadkę??? Bez sensu...

  • Pavel profesor
    @salto_de_esqui

    Miętus skoczkiem był słabiutkim, ale skreślanie go w roli trenera w momencie gdy dopiero zaczyna przygodę ze szkoleniem dzieci jest zwykłym hejtem. Miętus studiował na AWFie, a więc wiedzę teoretyczną posiada plus doświadczenie praktyczne w zupełności starczą do pracy z dziećmi. Także póki co wstrzymałbym się z takimi wpisami.

  • dervish profesor
    @Sigur17

    A może kadra A będzie 6 osobowa? Może już wyznaczono kolejnego "Ziobrę" czyli członka kadry A który zostanie zesłany do kadry B by tam świecił przykładem? ;)

    Tym samym automatycznie zwolniłoby się miejsce w kadrze dla Pilcha. :)

  • Regulator1 stały bywalec
    Dobra decyzja

    Jak widać manewr z zamianą Ziobry na Miętusa w kadrze A okazał się totalnym niewypałem dla obu skoczków. Powodzenia Krzysiek w ścieżce trenerskiej.

  • salto_de_esqui weteran

    To że wygląda tak młodo, to dzięki Horngacherowi, w końcu uczył Małego Krzysia "podstaw skoków" i "uczył go wszystkiego od nowa", jak to sam bohater w jednym z wywiadów gdzieś chlapnął zaraz po rozpoczęciu przygotowań przed minionym sezonem. Stefan - pisałem już wtedy - przepisał mu dietę, tzn. kupił Bebiko i przeciery, a Tajner zakupił specjalny sprzęt dla Małego Krzysia: wózek renomowanej niemieckiej marki.

    I, niezwykłe zaskoczenie pewnie dla wszystkich, nie wypaliło. Ogromna strata dla polskiego sporu w ogóle jako całość, a dla skoków to prawdziwy koniec świata. Odchodzi legenda, fajter, zawodnik z potężnym dynamitem w nogach, wybitny lotnik, stylista w powietrzu, prawie złoty medalista IO i prawie złoty medalista MŚ. Strata jest potężna, bo nie jest łatwo zastąpić takiego sportowca innym, dość powiedzieć, że dziś wszystkie stacje TV świata wstrzymały program, by o tym poinformować. Podobno przerwano też na godzinę wszystkie wojny.

    I jest jeszcze druga tragedia dla polskich skoków, tym razem piszę już bez ironii, że będzie pewnie tylko marnował dzieciaki jako pseudo-trener bez żadnej wiedzy i doświadczenia. To co wyniósł (o ile) z dorosłych skoków nijak ma się do szkolenia dzieci.

    PS. Wiem że dla wielu hejt, dla mnie obiektywna ocena jego "kariery".

  • dervish profesor
    @Sigur17 @dzika_swinia

    sezon trwa od 1 maja do 30 kwietnia, więc PZN ma jeszcze parę dni na zestawienie kadr na kolejny sezon.

    To, ze Czyz, Wąsek i Pilch będą w kadrze B to na razie pogłoski a nie fakty. Kadra A 6 osobowa? Dawno takiej malej kadry nie mieliśmy. Wątpię by skończyło się na 6. Horngacher raczej będzie chciał mieć nowy materiał do obróbki.
    Pilch wydawałby się naturalnym kandydatem wszak jako jedyny z zaplecza wykorzystał dana szansę i zapunktował w PŚ. Wiec czemu nie?

    Tomek może zostać członkiem kadry A, a jeżeli chodzi o grupy szkoleniowe? Tu może być różnie. Może trenować albo z Hornem albo z Maciusiakiem. W zależności od potrzeb. Moze Horn zechce go sprawdzić przez lato albo przez połowę lata? Jeżeli współpraca będzie przebiegała owocnie to Pilch pozostanie z Hornem jeżeli nie to wróci do Maciusiaka. Poza tym jest kwestia miejscówek w PŚ. Przy kwocie 6 Tomek ma mizerne szanse na wygryzienie kogoś z naszej żelaznej szóstki i wtedy tak czy siak nawet jako nominalny członek kadry A będzie startował pod opieką Maciusiaka.

    A najlepiej poczekać z dywagacjami na oficjalne ogłoszenie składów nowych kadr i grup szkoleniowych.

  • Oreo profesor

    Skoki bez miętusa to już nie będzie to samo... Zawsze gdy startował, siadaliśmy całą rodziną jak do telenoweli :/

  • dzika_swinia weteran
    @Sigur17 @Sigur17

    Szansa jest zawsze, ale nie sądzę. Do kadry B ma teraz trafić 3 juniorów, czyli będą to pewnie Pilch, Wąsek i Czyż. A przykłady Miętusa i Bukowskiego pokazały, że niezależnie od wyników jest się w jednej kadrze przez cały sezon.

  • Sigur17 doświadczony
    @Sigur17 @dzika_swinia

    A jest może szansa, że po tym zgrupowaniu trafi do kadry A?

  • tomek20 weteran

    Cóż za niespodziewany zwrot akcji. Pozostaje życzyć powodzenia w karierze trenerskiej.

  • dzika_swinia weteran
    @Sigur17 @Sigur17

    Ktoś musiał zapełnić lukę po, byłym już, zawodniku kadry A

  • Sigur17 doświadczony

    To Pilch pojechał na zgrupowanie kadry A mimo że jest w kadrze B?

  • kuba923 stały bywalec

    To pierwszy, ale duży krok w celu wyeliminowania polskich buloklepów!

  • cavalierjan19 profesor

    Kto wie, może Krzysiu będzie dobrym trenerem. Skoczkiem był przeciętnym, miał zapewne większy potencjał.
    Zaliczył dwa względnie udane sezony (2009/2010 i 2012/13). Zapamiętam go z świetnej próby w pierwszej serii w Klingenthal w 2013 roku (aż 145 metrów) oraz (niestety) zepsutego drugiego skoku w drużynówce w Zakopanem z tamtego roku.

  • kkkk doświadczony

    Dobra decyzja. Krzysiek już sam się nie chciał męczyć. Zapowiadał się nieźle, ale ostatnie lata to dno. Oby się sprawdził w roli trenera.

  • cocok stały bywalec
    @Adrian36 @Adrian36

    Moim zdaniem to nic fajnego, może jak będzie miał 50-60 lat to tak, ale nie teraz. Ja bym nie chciała mieć faceta rówieśnika, czy nawet ciut starszego z baby facem. Do tego Krzysiek jest niski i mega chudy, co potęguje efekt wyglądu jak dziecko. Do tego wszystkiego dziecięcy głosik. Aż ciężko pisać o nim mężczyzna.

  • marro profesor

    Wraz z tą decyzją, zamykam mój fanklub Krzysia Miętusa, kończy sie pewien etap w historii polskich skoków....

  • Jabbar993 początkujący
    @pawel96 @pawel96

    Bjerkeengen potwierdzil, ze nie konczy jeszcze kariery.

  • dzika_swinia weteran
    @Major_Kuprich @skajler

    Większość myli pojęcie trenera i selekcjonera. Selekcję Kruczek przeprowadzał dobrą, w końcu zdarzało się wielokrotnie, że większość zawodników nie pochodziła od niego :) Za to trenerem był bardzo marnym.

  • Adrian36 stały bywalec
    27 na karku a wygląda jak junior.

    Chyba przez swój wygląd był tak pchany do kadr młodzieżowych i juniorskich mimo już wieku nie młodzieżowego.Pamiętam że był w kadrze młodzieżowej chyba w wieku 25 lat.. a i Hulę brali też hehe. Chyba że to zdjęcie z przeszłości. Porównajcie sobie jego i Małysza w wieku 27 lat, jak syn i ojciec. W sensie Małysz 27 letni mógłby być jego ojcem. Hehe.
    Pozazdrościć mu wyglądu po prostu. Ja już w wieku 17 lat zacząłem zarastać jak dzik i musiałem się codziennie golić a on chyba goli się raz na tydzień...

  • skajler doświadczony
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    jeszcze porównaj pierwsze lata pracy Kruczka i Stoeckla żeby nam tu wszystkim udowodnić o swojej racji że Kruczek marnym trenerem jest i basta

  • Złoty Orzeł profesor
    @Marmas @zvc

    On będzie drugim Ibiszem- z tym że imiennik Miętusa przechodzi operacje plastyczne

  • Złoty Orzeł profesor

    Kończ waść, wstydu oszczędź. Przez Ciebie 11 stycznia 2013 roku w Zakopanem przegraliśmy drużynówkę.

  • Major_Kuprich profesor
    @Major_Kuprich @dervish

    Zgadzam się.

    Szczególnie widać to było w sezonach 2009/2010 czy 2010/2011.

    W pierwszym przypadku na normalnej skoczni po dobrych treningach do 2 serii awansował tylko Stoch - ostatecznie skończył pod koniec trzeciej dziesiątki.

    Na dużej indywidualnie było nieźle - Stoch i Hula w drugiej dziesiątce ale w drużynie każdy z naszych zawalił po jednym skoku (może z wyłączeniem Stefana, który skakał chyba max swoich możliwości). Rutkowski w obu próbach spisał się fatalnie - przedostatni i ostatni wynik w swojej grupie. Nawet Kamil po pierwszym skoku łapał się za głowę. Można było wówczas do drużyny dać Miętusa, który na przednich wiatrach pewnie poradziłby sobie lepiej od Łukasza ale to już gdybanie. Krzysiek już wtedy był bez formy.

    Rok później to już szaleństwo. Kruczek nie miał kogo wysłać na MŚ, tak świetnie przepracowali lato, że jedynie Stoch skakał dobrze, Hula był na takim poziomie że nie powinien był wystąpić w drużynie ale nie było kogo dać. Trener musiał się posiłkować Żyłą, trenującym poza kadrą oraz juniorem Byrtem, który spalił się na normalnej skoczni i więcej szans w Oslo nie dostał.

    I jeszcze takie porównanie - ilu zawodników kadry A w danym sezonie jechało na imprezę docelową, będąc dobrze na nią przygotowanym ?

    Sezon 2009/2010 - 2 z 4 (Stoch i Hula)
    Sezon 2010/2011 - 1 z 4 (tylko Kamil - a właściwie to 1 z 2, bo jak już wcześniej wspomniałem Kruczek musiał szukać zawodników z innych kadr / spoza kadr, dzięki temu że tak świetnie przygotował kadrę A na imprezę docelową)

  • dervish profesor
    @Major_Kuprich @Major_Kuprich

    Z tym że, Kruczek nigdy nie usiłował trafić z forma na T4S, turniej kadra brała z marszu bez specjalnych deklaracji. Łukasz zawsze celował w imprezę docelową. :)

  • Major_Kuprich profesor
    Krzysztof Miętus

    Miał trzy "udane" sezony.
    2012/2013 - seria 7 startów z punktami (byłoby 9 gdyby nie dyskwalifikacja w Sapporo).
    Potrafił skakać świetnie na treningach (wspomniane Sapporo z tamtego sezonu) a w konkursie miewał pecha w postaci dyskwalifikacji bądź złych warunków.

    Był niezłym lotnikiem - pojedyncze dobre skoki w Oberstdorfie 2012, Vikersund 2012 oraz Harrachova i Vikersund rok później.

    Błysnął w kwalifikacjach podczas kwalifikacji do konkursu w Innsbrucku 2013 - zajął 5 miejsce.
    Niestety w konkursie przy nieco gorszych warunkach od średniej zajął miejsce pod koniec trzeciej dziesiątki.

    Ratował nasz honor na początku sezonu 2012/2013 kiedy to był jedynym punktującym Polakiem w konkursie na dużej skoczni Lillehammer.

    Pamiętam początek ostatniego sezonu olimpijskiego A. Małysza kiedy dość regularnie punktował i to solidnie.
    Na Turnieju była jednak klapa - ale to zasługa także Kruczka, tak genialnie potrafiącego trafić z formą naszych w TCS.

  • dervish profesor
    Tymczasem

    w harmonogramie zajec na 2018 mozna zobaczyc ze Pilch pojedzie na kwietniowe i następne zgrupowania z kadrą A:

    K.STOCH,M.KOT.D.KUBACKI,P.ŻYŁA,S.HULA,J.WOLNY,T.PILCH, S.HORNGACHER,G.SOBCZYK,Z.KLIMOWSKI,M.DOLEŻAL,Ł.GĘBALA, K.SKROBOT,M.KRECZMER,A.MAŁYSZ

  • cocok stały bywalec
    @firefly @firefly

    Ale co ona może zrobić? Przecież widzisz jak PZN traktuje skoki pań? Ona ma tyle na głowie, że chyba brakuje jej czasu. Był program o ich klubie na eurosporcie i ta dziewczynka, Zosia (chyba) jest tam najlepsza, leje chłopaków na głowę. A jeśli pytasz czemu po macoszemu się traktuje kobiece dyscypliny, bo nie dają takich dochodów jak męski odpowiednik.

  • cocok stały bywalec
    @gosposia @gosposia

    Wszyscy zawsze o nim mówili, że jest bardzo spokojny, pokorny, sumienny i sympatyczny. Tak naprawdę to z młodych byłych zawodników kogo byś wybrał na trenera? Klub Ewy stawia na młodych trenerów, Krzysiek coś tam osiągnął w skokach, wiadomo to nie top, ale jednak był w kadrze A i może zaimponować tym dzieciakom. Na pewno bym nie pisała, że znowu trafił rok temu do kadry bo Stoch... Z tego co pamiętam z Kubackim się przyjaźnili, razem mieszkali, chodzili na imprezy itd. Skończył studia na AWFie, pewnie jakiś kurs trenera zrobił, podglądał pracę Horngachera i Kruczka. Jego brat z kolei trenuje młodzież w TZN.

  • Baciar stały bywalec

    Ja mu zawsze kibicowałem ... Mimo hejtu jego osoby między innymi na tym portalu

  • Xander1 profesor

    Nie był jakimś bardzo dobrym skoczkiem, ale jednak jakieś osiągnięcia ma. Ostatnie sezony trochę zamazują to że kiedyś nieźle skakał. W swoich najlepszych latach ładnie punktował i dawał nadzieję że w przyszłości zrobi wiekszy postęp. Ale niestety coś się popsuło i z roku na rok było coraz gorzej. Denerwowało to że PZN cały czas obdarowywał go zaufaniem i wciskał do kadry. Nawet w niewytłumaczalny sposób wcisnęli go do kadry A. Jasne było że jego kariera zmierza ku końcu. Była mała nadzieja latem rok temu gdzie zaczął mieć przebłyski dobrych skoków na treningach. Ale zaczęła się zmia i wszystko wróciło do normy. Co gorsza skakał jeszcze gorzej niż w poprzednim sezonie.
    Nie był aż takim nieudacznikiem jak niektórzy go nazywają. Nie można tylko patrzeć na tą żenadę jaką prezentował przez ostatnie lata. Ale też na te jego dobre czasy kiedy to był solidnym skoczkiem w kadrze A.

  • zvc profesor
    @Marmas @Marmas

    Ba, on z wiekiem wygląda coraz młodziej - można by o nim nakręcić film "Ciekawy przypadek Krzysztofa Miętusa".

  • firefly profesor
    dwudziestu jeden chłopców i dwie dziewczynki

    I jak my potem mamy mieć panie na światowym poziomie? Ewka taka obrotna, zajęłaby się trochę promowaniem i rozwojem skoków pań. Smutne to, że jesteśmy potęgą tylko wśród mężczyzn. Trochę jak w siatkówce. Nie rozumiem dlaczego w niektórych dyscyplinach sportu w Polsce konkurencję pań traktuje się po macoszemu.

  • gosposia weteran
    Stoch , wzorem Horngachera, też w nim coś widzi?

    Oby jego kariera trenerska rozwinęła się inaczej od zawodniczej.
    Zapowiadał się kiedyś na świetnego skoczka. W końcu zdobył dla Polski 222 pucharowe punkty, co daje mu na pewno miejsce wśród 15-tu najlepszych Polaków w historii. Od pięciu lat z roku na rok był coraz słabszy, w ostatnich dwóch sezonach osiągając przysłowiowe dno.
    Ciekawe czy ta posada to też, jak zeszłoroczna bytność w kadrze A, efekt "chodów", czy jednak Stochowie faktycznie widzą w nim jakiś potencjał? Trenerski, bo zawodniczym wykazał się już aż nadto:)

  • Marmas początkujący
    ma 27 lat wygląda na 19

    Wygląda jak dziecko

  • konrad95 doświadczony

    Bardzo dobra decyzja o zakończeniu kariery i fajnie, że spróbuję sił jako trener. Wiedzę pewnie na ten temat posiada. Zapowiadał się podobnie jak jego brat bardzo dobrze. Był lepszy od swojego rówieśnika Kota do momentu zdobycia pierwszych punktów przez Kota. Można nawet napisać, że karierę kończy późno, ale Polacy ( nawet nie rokujący )kończą kariery później niż ich koledzy po fachu z innych państw. U nas opłaca się skakać nie mając wyników tylko do momentu ukończenia studiów. Później kończą się stypendia choćby od uczelni, gminy itp. i lepiej dać sobie spokój

  • Karol78 bywalec

    Pomyśleć, że w sezonie 12/13 Krzysztof skakał w drużynie na zmianę z Kubackim... W sumie spodziewałem się tego. Jak widać, szansa, którą otrzymał Miętus w zeszłym roku rzeczywiście była tą ostatnią. To, że jeszcze przez zimę miał miejsce w kadrze B było tylko i wyłącznie kwestią zainwestowanych pieniędzy w jego przygotowania. Inna sprawa, że Miętowy najprawdopodobniej po październikowej degradacji stracił motywację i musiał już myśleć o swojej przyszłości "po skokach".

  • skajler doświadczony

    a mówiłem, że skoro już nie skorzystano z wystawienia go w krajówce na Zakopane to żeby go puścić w przerwie skoków w Planicy, co jak co ale to było by fajne pożegnanie

  • Xellos profesor
    fajnie :)

    Życzę powodzenia, bo jak wynika z artykułu...odmawiają chętnym dzieciom bo brak trenerów. To dobrze, że będzie jeden więcej.

    I w sumie coś się kończy też tutaj. Ziobro nie ma, Miętusa nie ma...ubędzie wiele postów :D Do tego Maciusiak trenerem B, długo będzie miał zaufanie na starcie wśród kibiców, nawet przy słabych wynikach. I jeszcze ponoć Mateja z Bachledą mają być przesunięci gdzie indziej.

    Podsumowując...nie będzie kogo hejtować :x Pozostaną suchary o Murańce wiecznym juniorze.

  • Pavel profesor
    @dzika_swinia

    Znając swój potencjał mógł sobie dac spokój ze skokami, ale mniejsza z tym, skończył zabawę w skoczka, trzeba mu zyczyć powodzenia w trenerce.

  • dzika_swinia weteran
    @Pavel @pavel

    To nie Miętus zmarnował miejsce tylko osoba/y odpowiedzialna/e za jego przydzielenie.

    Ale zgadzam się że decyzja dobra, bo na powr?t do co najmniej dawnego poziomu szans nie miał.

  • Pavel profesor
    @mareko

    Nie, z artykułu wynika, że będzie zajmował się dziećmi, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze skokami.

  • mareko bywalec

    Czy to oznacza, że Krzysztof Miętus będzie trenerem klubowym Kamila Stocha i Stefana Huli?

  • Pavel profesor

    Bardzo dobra decyzja, szkoda, ze nie dwa lata wcześniej, zmarnował tylko jedno miejsce w kadrze A, ale co zrobić. Czy będzie dobrym trenerem, to się okaże, dobrze, że zacznie zbierać doświadczenie w klubie, a nie wcisnęli go do jakiejś kadry.

  • Domin10 weteran
    A mnie zaniepokoil pewien cytat

    "Niezmiennie dostajemy zapytania o możliwość zapisania dzieci na treningi ale do tej pory musieliśmy odmawiać ponieważ grupa i tak byla liczna"
    Wychodzi na to że problemem w Polskich skokach nie jest zbyt mala liczba dzieci chętnych do skakania tylko zbyt mała liczba trenerów
    A co do Krzyśka to życzę mu aby sprawdził się jako trener

  • polotajner stały bywalec

    Szkoda, że zakończył karierę. Oprócz Murańki był to najlepiej rokujący skoczek na przyszłość.

  • sosik333 doświadczony
    @pawel96 @Oreo

    na początku sezonu pojawiło się info o zakończeniu kariery przez Żaparowa i Kratowa. Ten drugi zostawił sobie otwartą furtkę, ale nie wiadomo czy z niej skorzysta.

  • Oreo profesor
    @pawel96 @pawel96

    a kratow? skąd to info?

  • Oreo profesor
    @pawel96 @pawel96

    Gdzie masz, że Żaparow skończył karierę w tym roku/sezonie? On zakończył karierę w 2016...

  • Oreo profesor

    Nieeeeee.... KRZYSIU, WRÓĆ!!!!

  • butczan1 weteran

    Fenomen społeczny, sportowy, był powodem ogromnej zbiorowej radości. Chciałoby się żeby tak leciał bez końca. Było pięknie i coś się zamknęło.

    A tak serio to jednak w latach 2009-2013 był mocnym punktem naszej kadry. Od sezonu 2013/14 ten ulubieniec kibiców już był cieniem samego siebie i decyzja o zakończeniu kariery nie dziwi. Powodzenia w trenerce.

  • wiko22 bywalec
    Skoda

    Mógłby jeszcze jeden sezon skakać w końcu na pk w zakopanym w 2 drugi konkursie wygrał ze wszystkimi zawodnikami Kadry B

  • kryska stały bywalec

    Tak patrzę na ten news i się zastanawiam czy Miętus czasami nie był w kadrze A z polecenia Stocha.

  • pawel96 profesor

    Jakby nie patrzeć, Krzysiu na miejscu nr 4 pod względem osiągnięć w karierze.

    -----------

    Zawodnicy, którzy w trakcie sezonu zakończyli karierę:
    1. Jakub Janda (CZE, 1978) - PŚ, TCS, srebro i brąz MŚ, 6 zwycięstw i 20 podiów w PŚ
    2. Tom Hilde, (NOR, 1987) - dwa razy trzeci w TCS, 3 zwycięstwa i 15 podiów w PŚ
    3. Matjaz Pungertar (SLO, 1990)
    4. Krzysztof Miętus (POL, 1991)
    5. Radik Żaparow (KAZ, 1984)
    6. Roberto Dellasega (ITA, 1990)
    7. Joakim Aune (NOR, 1993)
    8. Hyun Ki Kim (KOR, 1983)
    9. Simon Greiderer (AUT, 1996)
    10. Ilja Kratow, (KAZ, 2000)

    197x - 1 skoczek
    198x - 3 skoczków
    199x - 5 skoczków
    2000 - 1 skoczek

    Średni rocznik = 1989,2

    Kandydaci do zakończenia kariery:
    Ammann, Kofler, Stjernen, Diethart, Wasiljew, Ziobro, Kłusek, Hlava, Descombes, Glasder, Bjerkkengen, Hauer, Karpenko, Korolew.

  • camdene profesor
    co jak co

    trochę sporo zmian w ciągu ostatniego tygodnia :P

  • Toyminator profesor
    @bartkaz1102 @bartkaz1102

    Chyba żartujesz...ale nie jestem pewny ;D

  • Kolos profesor

    I kogo będą teraz błotem obrzucać tutejsi hejterzy?


    Ale trzeba przyznać źe wielką plamą w karierze Miętusa pzosotaje zawalona przez niego druźynówka w Zakopanem w 2013. Właściwe od tego czasu zaczął się jego zjazd w dół.

    W sumie dość niespodziewana decyzja Miętusa (o końcu kariery), tym bardziej w kontekście niedawnej wypowiedzi Horngahera na jego temat.

  • Sigur17 doświadczony

    No i dziś mija dokładnie rok od ogłoszenia Miętusa w kadrze A, szok.

  • majkiel doświadczony
    Powodzenia

    Może asem skoków nie był, ale na pewno zapisał się w historii polskich skoków. Niektórzy z niego drwili, ale z Stefana Buli czy Dawida "worka ziemniaków" także. Mam nadzieję, że odnajdzie się w roli trenera i kto wie, czy z czasem nie będzie jakąś chorągiewką narodową dawał sygnału startu skoczkom. Powodzenia mój młodszy imienniku :)

  • Nowyskoczek5 profesor
    A więc tak

    Szkoda że nie wyszło z formą po LGP no ale cóż DZIĘKUJEMY za te kilkanaście lat spędzonych na skoczni . Napewno byłeś lepszym skoczkiem od swojego brata Grzegorza . Nie pozostało mi nic innego jak życzyć powodzenia w zyciu i w roli trenera !

  • bartkaz1102 bywalec
    Krzysio Miętus zakończył karierę???!!!

    Przecież dzisiaj 4.04 a nie 1.04!
    Przecież przed tym młodym zawodnikiem było jeszcze tyle lat wspaniale zapowiadającej się kariery...
    Nie wierzę...

  • SebaSzczesny profesor
    COOO ???

    że to nie Prima Aprilis ?

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl